maandag 1 juni 2015

Waar blijft de tijd. Al een jaar niet gesnoept.





Echt ongelooflijk.
Al een heel jaar geen dropje, caramel, snoepje of wat dan ook gehad. Wat begon in het begin met afvallen is erin gesleten als een gewoonte. En na een jaar kan ik wel zeggen dat ik er niet meer naar omkijk.
Dit jaar heb ik met een high tea een chocolaatje gehad, met pasen 2 eitjes en nog een keer een bonbon. Ook daar geef ik helemaal niets meer om. Gek hè. Vorig jaar dacht ik ohh dat wordt het allermoeilijkst. Een jaar later is het zelfs zover dat je het helemaal niet meer doet. En echt niet als een wedstrijd, maar gewoon, het is over met de liefde tussen mij en het snoep.

Ware het dat het gewicht nu stabiel blijft. Helaas, dat is niet zo. Er zijn toch weer enkele kilo's bijgekomen. Ik denk van de wijn, etentjes en af en toe wat chips. Want het eten is gezond en goed, geen snoep, wel fruit, niet veel extra's. Tja, de enige 'overtreding' is de wijn. Nou ja, pech gehad.
Met mijn bijna 50 jaar zal dit nieuwe gewicht wel bij mij horen. Ook de overgang zal wel een rol spelen.

Donderdag ga ik met manlief mee als hij op cursus moet in de buurt van Harderwijk. Ik ga de eerste dag heerlijk naar de sauna en de tweede dag wil ik gaan fietsen in de omgeving. Heerlijk afschakelen en twee dagen lang alleen zijn. Eenvoudig weg rust, rust en nog eens rust.
De kinderen gaan vanuit school naar mijn vriendin die vlakbij school woont. Haar dochter zit op dezelfde school, dus ze kunnen samen fietsen. De volgende dag gaan ze vanuit school weer naar huis en enkele uurtjes daarna zijn wij weer thuis. De hond gaat naar mijn broer. Alles weer geregeld. 

Met zoonlief gaat het gelukkig echt een stuk beter. Hij is rustiger geworden en meer voor reden vatbaar. Misschien hebben wij het ergste achter de rug. Ik hoop het maar. Ik blijf openstaan voor praten met hem. En zoek geen confrontaties meer op. Dat lijkt echt te werken. 
Dochterlief is echt een lieve schat. Vooralsnog helemaal geen pubergedrag.

Afgelopen zaterdag hebben wij een kast uit de achterkamer leeggeruimd. De kringloop is er weer blij mee. En de kast is verplaatst naar de garage als voorraadkast. En de huidige voorraadkast is materiaalkast van manlief geworden i.p.v. open rekken. Een heel stuk opgeruimder. Manlief heeft achter de kasten alles getext. De garage is nu ook helemaal klaar. Nog één kast op zolder (de fotokast) opruimen en sorteren en dan is het echt allemaal gedaan. 

Voorlopig vervelen zal ik mij niet doen. Ik kan nog terecht bij mijn moeder. Ze wil een heleboel opruimen en wegdoen, maar heeft niet de moed om alleen te beginnen. Ik ga haar helpen.


Zo, dat was het weer voorlopig. Fijne week en tot de volgende keer.

 

 

15 opmerkingen:

  1. Nou ik doe het je niet na hoor wat betreft dat niet snoepen. Buiten het feit nog of ik het zou willen. Ik vind wat snoep of chips op zijn tijd errug lekker. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gek he, hoe dat werkt. Eerst ga je het uit de weg en voor je het weet ontdek je dat je er niets meer om geeft.
    Fijn dat je het nu een betere verstandhouding met je zoon hebt.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Echt knap hoor, een jaar niet snoepen! Ik denk niet dat ik het ja nadoe!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Super van je , 1 jaar lang niet gesnoept !
    ik zou willen dat ik het ook kon zeggen !
    Dat uitje naar Harderwijk is meer dan verdiend !

    BeantwoordenVerwijderen
  5. knap hoor geen snoep,ga zo door,en heerlijk om even alleen te zijn,geniet ervan,ze zeggen ook nog eens prachtig mooi weer

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Een jaar niet gesnoept: geweldig dat je dat kan! Ik doe ook al enkele weken een poging en het lukt me redelijk. Alleen dat glaasje wijn 's avonds, daar kan ik toch ook moeilijk neen tegen zeggen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Jeetje, dat doe ik je niet na hoor! Al komt er niet veel meer in, zo af en toe een dropje of extra puur chocola...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. ECHT knap van je!!
    Ik merk zelf dat geen/minder suiker echt veel goed doet!!!
    Respect dus voor deze mijlpaal!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. En ook ik doe het je niet na; een heel jaaaaar niet snoepen! En wat heerlijk voor je lekker een paar daagjes naar Harderwijk. Hopelijk goed fietsweer, geniet van de sauna!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wow, een heel jaar al. Goed joh! Heel veel plezier in Harderwijk en hopelijk hebben jullie heerlijk weer.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Amai. Goed hoor. Snoepen doe ik in feite ook niet. Heel af en toe iets kleins wanneer de kinderen eens rondgaan van iets van henzelf, maar dat is misschien een keer in de maand. Bij mij zijn het de koekjes bij de koffie. Moest ik die kunnen laten !

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Knap hoor, een jaar lang niet snoepen....ik ben al trots als het me een paar dagen lukt....

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wow, knap! Ik ben absoluut gene snoeper, maar na een lange wandeling vind ik een stukje appeltaart wel heel erg lekker :)))

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat goed zeg dat je al een jaar niet gesnoept hebt! Dat doe ik je niet na. Begrijp ik goed dat je nog wel chips mag van jezelf?

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja zeker mag ik dat. haha. En ook wel eens een lekker stukje vlaai. Ik mag ook van mezelf snoepen maar het is helemaal over. Geen behoefte meer aan.

      Verwijderen