Pagina's

dinsdag 22 september 2015

16 Jaar alweer

Onze zoon viert vandaag zijn 16e verjaardag. Wat is het toch al een grote vent met zijn 1.83 gok ik zo.
15 Jaar geleden vierden wij zijn 1e verjaardag met natuurlijk een taart voor hem. 




Wat gaat de tijd toch snel. En wat ben ik trots op hem.
Hoe moeilijk heeft hij het wel niet gehad in het maken van zijn keuzes voor school. Wat een stap om te nemen om te switchen van school om naar MBO te gaan. Ook al hadden wij verschrikkelijke meningsverschillen, ik ben heel blij dat daar een einde aan gekomen is. Hij zit weer goed in zijn vel en dat straalt hij ook uit. Zaterdag heeft hij zijn party met vrienden. Het wordt hopelijk een leuk feest. Vandaag komen er enkele vrienden en familie. 

Afgelopen vrijdag zijn wij naar And-ré Kui-pers geweest in Roermond. Daar gaf hij een lezing over zijn belevenissen in de ruimte en de lange weg ernaartoe qua opleiding. Het was heel erg interessant. Onderstaande foto laat Frankrijk, België, Nederland en het Ruhrgebied zien en wat licht wel niet doet.

Onderaan in het midden is Parijs, het felle verlichte is België, linksboven de kassen van Noord-Holland en rechts het Ruhrgebied. Het doet je ogen wel openen als je ziet wat een energieverspilling er in de wereld is op lichtgebied.
Bepaalde landen van de aardbol waren compleet verlicht zoals Ab-u-Dh-abi. 

Ook hadden wij zaterdag een personeelsuitstapje van manlief zijn werk. Wij zijn naar Gaia-Zoo geweest in Kerkrade. Omdat dit slechts 45 minuten van ons vandaan is, zijn wij regelmatige bezoekers. Wat is het toch een leuk park. Wij hebben genoten. Onder begeleiding van gidsen brachten wij de middag door. Aansluitend een borrel en op het einde een buffet en een feestavond. 
Het is een erg mooie dag geweest.



 
Tussendoor ben ik aan het schilderen gegaan. Van een vriendin had ik vernomen dat bij de pr-ax-is kleine muurpotjes verf te krijgen zijn om de kleur te proberen. Ik wil graag in de woonkamer af van de paarse wanden. Uiteindelijk hebben wij een kleur gevonden, maar in een andere zaak. Met de kleine potjes heb ik wat vazen en lampen geverfd. Erg leuk werk.


Manlief kan zich volgende week storten op een paar muren. Ik heb plechtig moeten beloven dat ik er niet aan begin. Hij wil dit graag zelf doen, onze pietje precies. Ik vind de potten erg geslaagd. De woonkamer zal met een kleurtje er weer helemaal anders uitzien. Kriebelt het bij jullie ook nu het langzamerhand kouder wordt. Weer wat extra sfeer naar binnen halen.


 

18 opmerkingen:

  1. gefeliciteerd met je zoon,ja gaat heel hard he,ze groeien als kool,leuk uitje heb je gehad.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Van harte met je zoon. Heel cliché maar waar, time flies...... en nee als het kouder wordt begint het bij mij niet te kriebelen, heb dit juist in het voorjaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gefeliciteerd en heerlijk als je huis weer gezelliger wordt

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Gefeliciteerd. Ja hier is afgelopen weekeinde de kamer naar de herfst stand gegaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Gefeliciteerd met je zoon! Leuk he die lezing van Kuipers, wij gingen er in het voorjaar naar toe, ook zo genoten.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Van harte gefeliciteerd! Hier kriebelt het niet om te veranderen. Wel om alles zo ver mogelijk af te krijgen zodat we in de winter een klus pauze kunnen inlassen, we zijn al vanaf november 2014 elke dag aan het klussen, nou ja manlief dan. Manlief heeft die pauze hard nodig, en mij lijkt het wel weer gezellig om een avondje ouderwets te bank hangen en zappen samen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Gefeliciteerd met je knappe zoon :-))!
    Hier hebben we al het nodige veranderd, heerlijk nu het herfst is, lekker knus naar binnen! Geniet van de "nieuwe" muren!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Gefeliciteerd met je zoon. Wat fijn dat zijn keuze zo goed bevalt zeg.
    Paarse muren, prachtig maar kan me voorstellen dat je dat wel zat bent na een tijdje.
    Leuk straks alles weer fris voor het najaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Gefeliciteerd!! Je hebt een prachtigmooie zoon maar ja, kan ook niet anders he?? Met zulke ouders?? :)
    Heerlijk, de boel weer even fris in de verf zetten :) Succes ermee!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Van harte gefeliciteerd! Hier vliegen de dagen voorbij met de kinderen en ik vraag me weleens af hoe het kan dat onze kleine man al bijna naar school gaat! Pfff... En dan ben je dus zo 16 jaar verder ;)

    Samen besparen

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Proficiat met jullie zoon.
    Succes met verven. Ik herken zo'n pietje precies wel die heb ik ook.
    Moeder van drie

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Gefeliciteerd met je zon. Geweldig die twee verschillende foto's.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen