donderdag 17 september 2015

Tanken

Zoals jullie wellicht weten wonen wij vlak aan de Duitse grens. Al jaren tanken wij dus ook in Duitsland, gewoon omdat het stukken scheelt. Normaal gesproken een 6-7 euro per keer. Twee keer per maand maak ik de rit. Op jaarbasis dus ruim 150 euro.

Vandaag moest ik tanken en ook zoonlief wegbrengen om te sporten. Dit is 100 meter van de grens verwijderd, maar aan een andere grens. Ik dacht, weet je wat, ik ga kijken of in dit dorp ook een tankstation is. 
In het dorp heb ik een man gevraagd of zij ook een tankstation hadden en ja hoor, hij wees mij de weg.
Daar aangekomen bleek dat dit een splinternieuw station was dat twee dagen geleden is geopend. De benzine kostte 1,299. 22 hele eurocenten per liter goedkoper dan hier in ons eigen dorp. 9 euro 81 goedkoper dan bij ons. Ik vind dat echt ongelooflijk veel geld. Als ik tel, twee keer per maand tanken, x 12 maanden is een 235 euro. 
Misschien willen ze de concurrentie aangaan met de tankstations in het andere dorp waar ik normaal gesproken tankte, ik weet het niet, maar het prijsverschil is enorm.
Ik zal de komende keren eens in de gaten houden of dit zo blijft, mijn beurs vindt dit erg leuk.

Kunnen jullie ook goedkoper tanken of wonen jullie ver van de grenzen van Duitsland of België?

18 opmerkingen:

  1. Ik woon in België. Recent is er in ons dorp een nieuw onbemand station gekomen, dat heeft even voor een prijzenslag gezorgd en ondertussen zitten we op een stabiele prijs. We betalen nu 1,069 voor diesel. Dat laat zich inderdaad voelen in de portemonnee.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nee wij wonen in het midden van het land en betalen de volle prijs. Wat wij wel doen in tanken bij b.ol als Nederland moet spelen, dan is de benzine prijs 5 cent lager. Op die dag gooien wel de tank Vol .

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik woon er te ver voor weg, maar ik tank wel in Duitsland als ik daar een keer toch al ben. Ook let ik in de buurt wel op, onze tank heeft bijvoorbeeld op vrijdag actie, en dat scheelt wel.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. De prijzen zijn hier wonderlijk: 's ochtends 12,4 (1,30) voor een liter en 's middags 15,5 (1,61) is helemaal niet gek. Zodra ie laag staat, kappen we 'm vol ;) Ik vond het bizar dat in Nederland de benzine flink duurder was dan in Noorwegen! Maar we rijden verder gewoon zo min mogelijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik rij op LPG, woon dichtbij Belgie en daar is dat zeker goedkoper. Ik gebruik ook diverse vergelijkingssites waar ik het beste kan tanken onderweg.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het verschil in prijzen tussen Weert en Heerlen is al groot. Manlief werkt in Heerlen en tankt bij voorkeur daar, want bij ons is het duurder. En dan tankt ie daar aan de snelweg en hier in de stad. Maar zijn collega's roepen altijd al dat ie even om moet rijden via Duitsland, alleen tja, dan leg je ook weer extra kilometers af die geld kosten. Waarschijnlijk minder dan het aan tankgeld scheelt, maar het betekent ook weer later thuis zijn. Dus dat doet ie niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Jolanda, kijk een naar tankstations in Hamont (België).

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik woon in Noord Limburg. Ik tank nooit in Duitsland. Ik vind het voor mij niet de moeite. Ik tank 1 keer per drie weken 35 liter. Hier bij Tango was het gisteren €1,453. Een tankbeurt in Duitsland zou mij dan €5,00 besparen. Maar ik rijd er ongeveer 10 kn extra voor. Dan is besparing €4,00. Ik vind dat niet de moeite. Mascha.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. 12 euro in de week, 624 euro per jaar, hm. ;)

      Verwijderen
    2. O nee, 1 maal per drie weken, niet drie keer in de week.
      Hahaha verkeerd gelezen, sorry. :)

      Verwijderen
  9. Toen mijn dochter nog bij de Zeeman in Dinxperlo werkte kwamen we daar geregeld en toen tankten we in Duitsland. De laatste tijd wat minder omdat we niet meer die kant op komen.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wij tanken in België. Er worden net over de grens steeds meer benzinestations geopend en ze gaan allemaal mee met de laagste prijs. Het merendeel van de auto's is Nederlands. Wij betaalden vorige week € 123,9 per liter benzine.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Helaas, voor ons te ver, maar ik zal zeker niet aan de snelweg tanken.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Mijn ouders wonen erg dicht bij de belgische grens, en de weg naar huis voert, via de snelweg, langs belgie. Op het douane terrein zit een supergoedkope tankstation. Ook ongeveer 1,22 de liter, afgelopen zaterdag. Heerlijk als student die altijd blut is. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik zou wel willen dat wij die mogelijkheid hadden. Wij wonen in Noord-Holland. En om nou een tank leeg te rijden om goedkoop te tanken is geen optie. Wel als we met vakantie in de buurt zijn rijden wij de grens over.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wow dat is toch echt de moeite waard! Alleen wonen wij erg ver bij de grens vandaan

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Fijn toch. Wij wonen ook vlak bij de belgische grens en bespaar hier ook 14 a 16 euro per maand mee.

    BeantwoordenVerwijderen