maandag 14 september 2015

Druk weekend en zoonlief weer terug

Vrijdagmorgen vroeg ben ik zoonlief weer op gaan halen na zijn dagen Engeland.
Wat heeft hij genoten. Hij heeft Oxford en Londen verkend, Windsor Castle en de musical de Lion King bezocht.
Voor zijn zusje had hij een leuk Engels telefoonhokje gekocht dat te gebruiken is als spaarpot. 
Voor ons een soortgelijk t-shirt dat mijn man vroeger aan zijn vriend heeft gegeven omdat deze niet mee mocht naar Spanje. Dat verhaal doet nog steeds de ronde en zoonlief zag dit t-shirt alleen toegespitst op zoon en Engeland. Hij bedacht zich geen moment en kocht dit voor hem. 

 
Thuisgekomen is zoonlief direct in bed gekropen en heeft een aantal uren geslapen. 

Zelf had ik vrijdagavond een assistentie verlening van de EHBO bij een muziekfestival. Mijn twee kids waren ook aanwezig en ik vind het toch prettig dat ze weten dat ik er ben. Dit doe ik al menige jaren en dit jaar was ook mijn dochter met haar vriendinnen van de partij. Deze bleven allemaal bij ons slapen, dus zaterdagmorgen was het volle bak aan de ontbijttafel.
Zaterdagmiddag was op het zelfde terrein een muziekfeest voor verstandelijk gehandicapten. Daar heb ik de hele middag geschminkt.
Tegen zessen waren wij thuis en zijn wij naar de Griek gaan eten met onze dochter. Zoonlief was alweer aan het werk.
Zondagmorgen had onze dochter persoonlijke kampioenschappen van het schieten. Ze heeft niets gewonnen. Toen we weer thuis waren was het drie uur, dus ook deze dag vloog voorbij. Dochterlief moest nog weg tot 's avonds en zoonlief ook. We hebben allemaal tosti's en gebakken eieren gegeten omdat voor koken geen tijd was.

Ook vandaag is het weer zo'n dag. Ik heb vanmorgen een grote ketel Chinese tomatensoep gemaakt en iedereen kan nemen wanneer het hem uitkomt.
Met dochterlief moet ik naar de ortho rond etenstijd. Misschien de laatste keer of nog een maandje. De vorige keer zei hij nog twee maandjes, dus laten we duimen dat de beugel eruit mag.
Als we thuiskomen moeten we direct eten, dochter naar de sport brengen en naar de ouderavond van haar school. Oma haalt haar op en wij halen haar weer op bij oma. 
Zoonlief gaat voor deze ene keer dus alleen naar de muziek. Ik moet verstek laten gaan.

Morgen en de rest van de week haal ik de schade in van minder goed eten.
Het menu is klaar:
Dinsdag: varkenshaas champignon roomsaus en aardappelbolletjes met komkommer en sla
Woensdag: Fusilli met gehakt en heel veel groente
Donderdag: Snijbonenstamppot met een rest speenvarken van het feest

Vrijdag begint de nieuwe week. En ik krijg van een kennis witte kool, rode kool en spitskool.
Ik heb een leuke site gevonden waar je ideeën kunt opdoen voor leuke gerechten. Je geeft aan waar je je boodschappen doet of welke groenten je nog hebt en je krijgt voorstelgerechten te zien. Ook letten ze op de aanbiedingen van de winkel.
Erg leuk en zo kan ik nieuwe gerechten maken van de gekregen groente. Ik heb de site pas één keer gebruikt maar ga het zeker vaker doen. Het heet weekmenu.nl.

Morgen hebben dochterlief en ik een leuke workshop. Nog een personeelsfeest komend weekend en een theaterbezoek. Zondag de hele dag niets en dat willen wij ook zo houden. Dan wordt zoonlief 16 jaar, dus feest, maar langzamerhand komen wij in rustiger vaarwater terecht. Tot aan de kerst staat er dan nog maar erg weinig op het programma en dat willen wij ook zo houden.

Een weekend met zoveel vrijwilligerswerk is leuk, maar erg druk.

 

 

4 opmerkingen:

  1. Wat heerlijk dat je zo aan een paar heerlijke kolen kunt komen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De volle vaart zit er zo te lezen bij jullie weer in. De site klinkt erg handig! Ik zal daar ook eens een kijkje nemen. Bedankt voor de tip.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Fijn dat je zoon het zo goed heeft gehad in Engeland! Mijn dochter zit nu voor school in Rome.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Lekker druk bij jullie! Alvas Perfiesiejat mit de jong!

    BeantwoordenVerwijderen