Pagina's

dinsdag 20 oktober 2015

Aquajoggen en een nieuwe kroon

Ik ben al enkele weken aan het overdenken of ik opnieuw een poging zal wagen om te gaan sporten. Op mijn niveau hoor, geen gekke dingen. En nu de vervelende tijd van pijn er weer aankomt is het toch belangrijk om warm te blijven en fit in conditie.
Fietsen, wandelen op de loopband en crosstrainen zijn mijn plannen. Daarnaast kun je dan gebruik maken van het zwembad, jacuzzi en de sauna. Dit zit bij de prijs inbegrepen. Op de site van het sportcentrum hier in de buurt, (eigenlijk een hotel met al deze faciliteiten die ze ook aanbieden aan de omgeving) stonden ook groepslessen vermeld, zoals aquajoggen. Dat sprak mij wel aan en vanmorgen ben ik er naartoe gegaan voor een proefles.
Eerst heb ik inderdaad gefietst, op de loopband gelopen en op de crosstrainer geweest.
Daarna ben ik met een groepje oudere dames (het heet fifty fit haha) oefeningen gaan doen in een zaaltje. Heel simpel: buikspieroefeningen, achterbeen omhoog en omlaag, de kipfileetjes van de achterarmen aangepakt, met een bal tegen de muur, bovenbeenoefeningen en nog een paar. Elke minuut een andere oefening.
Het sprak mij erg aan en ik heb het idee dat dit me gaat lukken.
Toen allemaal omkleden en het water in. Daar hebben wij nog 45 minuten aquajoggen gehad. 
Helemaal voldaan was ik en ben heerlijk de jacuzzi ingegaan.
Ik ga me aanmelden en wil dit wekelijks gaan doen. Elke vrijdagmorgen is er ook joga. En ook daar wil ik eens naartoe.
Maandelijks betaal ik hiervoor 32,50 en kan gaan zo vaak als ik wil. Je kunt ook gewoon komen om te zwemmen of zo. De prijs is lager omdat ik lid ben van een vereniging in de omgeving. Scheelt 17,50 per maand.
Ik heb er zin in en hopelijk wil mijn lichaam ook.

Vanmiddag heb ik ruim een uur in de stoel van de tandarts gezeten. Ik heb een nieuwe kroon gekregen. Over 14 dagen moet ik terug en dan moet ik gaan passen en als alles goed is de week erna een definitieve kroon.
Het viel allemaal weer reuze mee en ben blij dat het weer achter de rug is. Het is een lange zit, maar door de verdoving merk je helemaal niets.

Zo nu moet ik gaan. Vanavond ben ik lotus bij de EHBO-vereniging. Leuk.

Oh ja, de Rabobank heeft ook weer gebeld over de spaar optimaal hypotheek. Ik heb verteld dat ik er nog niet uit ben en dat ik nog van me laat horen.

Fijne week weer.

5 opmerkingen:

  1. Kinkt goed, dat sporten en heel betaalbaar ook. Ik zou eigenlijk ook zoiets moeten doen. Hopelijk blijft je lichaam het goed volhouden.
    Succes met je kroon, kost een beetje (tijd en geld), maar altijd beter dan een 'klapperkunstgebit' vind je niet?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Klinkt goed, maar wat een vreselijke naam ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oohh heerlijk zwemmen erbij,groot gelijk dat je dit gaat doen,succes en zet hem op

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat leuk dat zo'n hotel dat allemaal aanbiedt! Zo kom je zeker aan je beweging zeg!

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen