Pagina's

maandag 30 november 2015

De laatste maand van het jaar is begonnen

Voor ons begint een nieuwe maand de 23e. Dus 23 december begint financieel 2016.
Oh, en ik moet best nog veel doen. Een paar periodieke opdrachten moet ik nog aanpassen. Met dochterlief gaan we een nieuwe poging doen met kleedgeld. Vorig jaar liep dit helemaal in het honderd door een giga groeispurt.
Met manlief heb ik alles doorgesproken, dus het is een kwestie van aanpassen.
Ook heb ik het laatste halfjaar niet meer wekelijks in een schriftje mijn boodschappen bijgehouden. Ik kom gewoon uit met mijn geld. Vreemd om het niet te noteren. Het is alsof het niet klopt. Maar van de andere kant voelt het ook gewoon goed. Ik heb de controle niet meer nodig. 
De boodschappen afgelopen week waren 65,20 en vanmorgen nog 8 euro voor wc papier. (Action 24 rollen voor 3.99)
De week ervoor 80 euro. Toen heb ik in een aanbieding nog een doos wijn gekocht.
Dit betekent dus dat ik goed uitkom met mijn weekgeld. Vorig jaar ging het erg slecht. Het lukte mij niet meer om rond te komen met de 85 euro en heb het verhoogd naar 100 euro. Ik laat dit ook staan.
Het maandbedrag van de energie gaat naar 122 euro per maand en volgend jaar een bonus van 255. Dit jaar krijg ik een bonus van 96 euro.  


In het nieuwe jaar moet ik de zilvervloot van de kinderen weer volstorten. (600 euro)
Ook hebben we een voorzichtig plan gemaakt om af te lossen.
Echter in het voorjaar zal er niets gebeuren. Eerst maar de cruise achter de rug hebben. 

De laatste paar maanden heb ik steeds meer last van mijn linkervoet. De drie (2,5 eigenlijk) buitenste tenen slapen steeds. Na wandeling, autorijden of wat dan ook slapen ze. En vooral met lopen doet dit pijn. In 2004 hebben ze mijn voet vastgezet omdat deze versleten was. De keuze was toen prothese of vastzetten. Omdat toen de resultaten met vastzetten beter waren heb ik daarvoor gekozen. Ondanks een ziekenhuisbacterie die mij mijlen terugwierp in mijn reuma en mij een 7 weken all inclusive behandeling gaf in het ziekenhuis, heb ik er geen moment spijt van gehad.
Afgelopen vrijdag ben ik naar de orthopedisch chirurg geweest en werd er van te voren een foto gemaakt. 

De chirurg wilde omdat mijn voet een 'behoorlijk verleden' heeft in eerste instantie gaan voor het opbollen van de onderkant van de bal van de voet. Hij hoopt dat hierdoor de voet meer bloeddoorstroming krijgt.
Echter toen ik naar de orthopedische voetzorg ging, bleek dit een zooltje te zijn waar ik niet blij van wordt. Ik dacht dat het een kleine aanpassing onder de voet betrof. Een soort van klein stukje onder de voet.
Ik heb nu contact opgenomen met een podotherapeut uit het dorp om te zien wat er voor mogelijkheden zijn. Woensdag heb ik een afspraak.

Ik heb ook nog iets leuks gedaan. Ben naar een workshop geweest en heb dit gemaakt. 

 
Het trapje heb ik geschuurd, geverfd en behandeld met wax en het potje op het middelste plankje ook. De rest heb ik er zelf bijgedaan. Vooral 's avonds is het een leuk hoekje.
Voorlopig is het dat ook qua kerstsfeer. Over 14 dagen is het nog tijd genoeg om de boom op te zetten.
Eerst is dochterlief de 12e jarig. 14 jaar wordt ze.
Ze heeft de proefwerkweek erg goed gemaakt en ik ben erg trots op haar. 

Zo, dat was het alweer voor even.
Hoe gaat het bij jullie?
 

 
 


 

9 opmerkingen:

  1. Ahhhhhhh das GEWELDIG!! Die ladder, super gedaan!
    Maar je voet is NIET leuk, wat balen zeg! Ik hoop maar dat de podo een betere oplossing voor je heeft en die foto ziet er best een beetje ENG uit, die schroeven :(
    Sterkte en beterschap met je voet!!!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je. Ja die foto ziet er niet uit, maar gelukkig is het de binnenkant.

      Verwijderen
  2. Oh, wat een fraaie foto! Brrrr... Sterkte er mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat balen voor je voet! Maar die ladder ziet er wel heel mooi uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel veel sterkte met je voet, en de ladder is geweldig leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat fijn dat je nu goed uitkomt met je weekgeld. Ik blijf nog trouw schrijven hoor... Maar ik merk wel dat het eigenlijk niet meer nodig is.
    Je hebt een hele gave workshop gevolgd, staat heel mooi in je kamer en zeker straks met de feestdagen heel feestelijk!
    Sterkte met je voetklachten hopelijk is er een oplossing voor je klachten.

    Groetjes Janneke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een geweldig trapje is dat geworden zeg! Het oogt heel mooi daar, zeker met die lichtjes!

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuk trapje. Proficiat aan de jarigen binnenkort.

    BeantwoordenVerwijderen