Pagina's

maandag 9 november 2015

Overstappen

Vandaag heb ik weer alles in orde gemaakt voor de overstap van energie leverancier. 

Een behoorlijke welkomstbonus op het einde van het eerste jaar van 255 euro ga ik ontvangen bij een contract van 1 jaar. Ook ontvang ik nog een maandelijkse korting van 8 euro per maand.
Ik ben getipt via de blog van consumindermuts. Daar ben ik blij mee.

En zo ben ik na ontvangst van de bonus van 96 euro en maandelijks 20 euro bij de NEM dit jaar weer terug bij mijn oude leverancier Essent.
Vorig jaar heb ik bij Essent aangegeven waarom ze niets konden doen voor bestaande klanten. Ik ben al meer dan 27 jaar klant geweest. Dat schijnt dus inderdaad niet te kunnen.
Een klein rekensommetje leert mij dat dit vreemdgaan mij 687 euro oplevert in twee jaar tijd.
Nou, ik ben tevreden.



Hebben jullie ook al gekeken of je gaat overstappen?
 
 

10 opmerkingen:

  1. Ik stap elk jaar over en dat heeft mij al heel wat opgeleverd!
    Alleen dit jaar ging het mis: mijn nieuwe leverancier heeft niet goed gekeken naar de contractvervaldatum en heeft mijn contract een maand te vroeg opgezegd !
    Nu krijg ik een opzegboete van 100 euro en loop ik de korting van 165 euro mis.
    De nieuwe leverancier (Oxxio) heeft de fout aan mij toegegeven maar moet nog uitzoeken hoe de fout hersteld kan worden. Kan allemaal nog wel even duren en ik baal hier enorm van.
    Ben al 5 keer eerder overgestapt (altijd via een overstapservice) en het ging altijd goed.
    Tot nu dus...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben inmiddels overgestapt. Scheelt echt veel, zie mijn blog hierover http://wegschuld.blogspot.nl/2015/10/overstappen-naar-een-nieuwe.html

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ga elk jaar vreemd. Dit jaar weer bij Energy Direct, vorig jaar bij Oxxio. Je bent dief van je portemonnee als je het niet doet...
    (kliefje)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik wil dat nog wel gaan doen omdat het financieel echt flink kan schelen.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik ben 1 1/2 jaar geleden overgestapt naar 3 jaren contract. Op dat moment werden de bonussen minder en kreeg daar nog de hoogste. Nu komen ze weet in volle hevigheid terug en per 1e mogelijkheid stap ik weer over.
    Nuon geeft vaste klanten oplopende kortingen, na 3 jaar 25% maar niet op alle kosten.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Nog altijd niet gedaan. Nu wacht ik tot in een ander huis.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Goed bezig! Compenseert de etentjes een beetje :-))

    BeantwoordenVerwijderen
  8. wij zijn vorig jaar overgestapt ,en pas kwamen ze weer van een andere maatschappij aan de deur,ik was er weer ingetrapt,maar toch de volgende dag maar weer opgezegd,

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik ben het wel weer van plan, maar wil eigenlijk even wachten tot ik mijn beloofde bonus van €130 (dacht ik?) van Essent binnen heb. Daarna wordt het even spannend, eigenlijk wil ik best weer terug naar Greenchoice, maar het loont natuurlijk ook gewoon de moeite om te kijken naar waar het écht het voordeligst is. Wel heb ik de voorkeur voor lagere tarieven, of in ieder geval niet een bonus die pas aan het einde van het jaar komt en ik dus in de gaten moet houden.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. wij hebben een contract voor 3 jaar geloof ik (bonus van 180 euro, 60 euro pe rjaar) loopt nog tot april 2017 dus daar hoef ik me nog niet in te verdiepen

    BeantwoordenVerwijderen