Pagina's

vrijdag 6 november 2015

Van alles te doen

De weken vliegen voorbij en voordat ik het in de gaten heb merk ik dat ik al veel te lang niet meer geschreven heb.
Het aquajoggen in combinatie met de loopband en crosstrainer bevalt goed. Ik kan elke dinsdag, donderdag en zondag gaan. Op dinsdag heet het fifty fit en krijg je van te voren ook nog oefeningen.
Vandaag ben ik naar een yogalates les geweest. Ik wist echt niet wat het was maar dacht, yoga dat heb ik gedaan tijdens de zwangerschappen, dat moet kunnen. Nou, daar heb ik me vies op verkeken. De les begon met ademhalingsoefeningen in schoenmakerszit. Na een 30 seconden protesteerden mijn heupen en benen zo erg dat ik maar de benen recht gelegd heb en daardoor de oefening niet goed kon doen. Dit werd gevolgd door oefeningen gesteund op mijn handen en voeten of knieën. Na 15 minuten alleen maar zitten kijken naar anderen omdat alles bij mij al pijn deed, gaf ik de moed op en ben vertrokken. Ik werd alsmaar depressiever van het niet kunnen doen of pijn hebben. Dat is toch wel even niet de bedoeling van mijn sporten.
Ik heb direct besloten dat ik het laat bij de oefeningen in het water en de andere oefeningen. Meer en meer dan voldoende. Laat ik naar het positieve kijken.

Ook heb ik mij aangesloten bij een besloten facebookgroep, thebudgetstore&more. Het zijn allemaal voor het overgrote deel mensen die rond moeten van een klein budget, maar alles op een positieve manier benaderen. Elkaar tips geven, als er ergens een leuke aanbieding is en vele recepten delen met elkaar die weinig kosten.
Ik heb er al veel leuke ideeën vanaf gehaald. De hele groep straalt positiviteit uit en kijkt naar de kansen en mogelijkheid en niet andersom. 
Ook al heeft het er niets mee te maken, maar door zo te denken kan ik ook beter omgaan met mijn lichaam dat vaak niet wil. Ik ben alleen al daarom de groep hier erg dankbaar voor. De menu suggesties schelen echt in het weekbudget. Al twee weken lang ben ik echt stukken goedkoper uit. 

Afgelopen maand heb ik niets extra's kunnen sparen omdat de kinderen kleren, schoenen en jassen nodig hadden. Ook hebben wij nog enkele kleinere bedragen moeten betalen voor de aanstaande zomervakantie. Een aanbetaling op de vlucht en het parkeren op Schiphol. Manlief gaat in maart/april een cursus vliegangst doen. Hij heeft een boek gelezen, maar heeft er niet uit kunnen halen wat hij wilde. Hij gaat de cursus doen bij cor-en-don. Op het einde van de dag gaan ze met alle cursisten en begeleiders een vlucht maken. Wij vertrouwen erop dat het helemaal goed gaat komen.

Dochterlief begint volgende week aan haar proefwerkweek. Ze heeft zich goed voorbereid en is op een enkel onderdeel van een vak helemaal klaar. Dat geeft rust. 
Zoonlief heeft pas in december de proefwerkweek. Over 14 dagen gaan we naar zijn nieuwe school in Eindhoven naar de Weet en Eet meeloopdag. Wij zijn allemaal vol verwachting. Nog even en dan is het zover. Spannend hoor.

Afgelopen dinsdag heb ik het model voor de nieuwe kroon mogen passen. De tandarts keurde hem goed. De kleur is bepaald en komende dinsdag is hij klaar.

Nou, dat was het voor even. Weinig over de financiën, maar dat loopt allemaal naar verwachting. 
De budgetten kloppen. (Wat niet klopt zijn de soms onverwachte etentjes, dat hakt erin) Volgende maand op 23 december en dan beginnen we weer met een schone lei. Dan start voor ons financieel 2016.
In 2016 staat ons doel op aflossen en sparen. De eerste helft van het jaar sparen en daarna pas aflossen. Wij hopen de belastingteruggave direct naar de aflosrekening te boeken. De 6.000 euro willen wij in augustus/september vol hebben. En dan nog half jaartje en dan zijn wij één hypotheek kwijt. Als het lukt willen wij in februari 2017 de resterende 7.340 aflossen. Een mooi punt om naar uit te kijken.
Hè, toch nog gehad over de financiën. 

Staat jullie ook een leuk punt in het aflossen in het vooruitzicht? Bv. een rond bedrag of zelfs alles weg?



 

6 opmerkingen:

  1. Ik heb dezelfde ervaring met yoga. Van tevoren aangegeven dat ik niet alles zou kunnen doen en ik zou extra aandacht en aangepaste oefeningen geinstrueerd krijgen. Daar kwam niets van terecht er was geen ruimte voor. Vooral opstaan voor een volgende oefening duurde bij mij zo lang dat ze al halverwege de oefening waren voor ik stond en andersom weer gaan zitten hetzelfde verhaal. Vragen om oplossing werd een nogal ongeinteresseerd op gereageerd en er veranderde niets.
    Van de 10 betaalde lessen er na 4 mee opgehouden, was gelukkig niet zo duur een kennismakingsaanbieding. E-mail met over waarom ik was gestopt werd niet gereageer!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat ben je lekker fanatiek bezig met sporten, knap van je, zeker gezien je reuma!!! Nahhhh, die yoga zou ik idd laten voor wat het is!!! En spannend, je reis! Komt steeds dichterbij dus, leuk, geniet lekker van de voorpret!
    Jep, nog 1700 euro en dan zitten we onder de 50.000, heerlijk :) Das dus het eerste wat we doen in jan!!! :)
    Fijne avond nog :) en oh ja, ik wil natuurlijk ook wel ff neuzen in die groep, leuk!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Alles afgelost, in mijn dromen wel :)) We hopen dit jaar onder de 75.000 euro te komen. Met waarschijnlijk nog een leuke financiële meevaller wellicht nog iets meer aflossen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat goed van je om zo gedisciplineerd te bewegen. Sporten in het water is inderdaad veel beter voor je lichaam. Ik krijg al pijn in m'n gewrichten bij het lezen van je yoga ervaring.
    Fijn dat het met de kids zo goed gaat, dat zijn geniet momentjes hè.
    Wij krijgen 1 december de sleutel van ons nieuwe huis en gaan per maand tweehonderd euro meer hypotheek betalen. Dus hebben we weer een uitdaging om rond te komen én extra af te lossen!
    De oudste wordt in Januari 18 en zal per 1 april stufi & OV krijgen, dat scheelt ons maandelijks driehonderd euro aan reiskosten.... Daar kijk ik echt naar uit ;-)

    Fijn weekend toegewenst!
    Groetjes Janneke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Bedankt voor de tip van de facebookgroep! Ga zeker lid worden!
    Ik herken het niet accepteren van je lijf heel goed, fijn dat het bij jou nu beter gaat.
    Verder ben je lekker bezig! Wij zijn net begonnen met kleine bedragen af te lossen, maar volgend jaar willen we veel meer ;-))

    BeantwoordenVerwijderen
  6. helaas nu nog een huurhuis er wordt dus niets afgelost.. maar we zijn bezig met een koophuis.. nu afwachten of hun bank ons bod accepteert (gedwongen verkoop...) erg spannend! maar ivm nhg kunnen we ook niet meer bieden :( er moet erg veel in t huis gebeuren dus t spaargeld zal snel slinken en er zullen nog klusen uitgesteld moeten worden om nog wat buffer over te houden (helemaal op 0 voelen we ons niet fijn bij, dus liever wat prioriteiten stellen in t huis en dan weer bijsparen en later afmaken) dus voor nu veel sparen, hopen dat ons bod geaccepteerd wordt en hopelijk ooit exta gaan aflossen als dat uberhaupt al lukt ;)

    BeantwoordenVerwijderen