dinsdag 15 december 2015

Weer zacht water, jaarafrekening, jarige enz.

Een kleine 14 dagen geleden ontvingen wij van WML een mail met de mededeling dat wij weer zacht water zouden krijgen. De overstap zou in fases gaan met een tijdsbestek van 2-3 weken.
En heerlijk, wij hebben weer water dat te drinken is. Ik ben hier erg blij mee. Niet alleen de apparaten, maar vooral de smaak. Wat is het toch belangrijk als je goed water hebt. 

Ook heb ik afgelopen week de jaarafrekening gekregen van de NEM. Omdat wij hier maar 12 maanden bij zijn geweest ben ik wel benieuwd naar de totale eindafrekening. Deze betreft eigenlijk 11 maanden. Wij ontvangen een bedrag van 522,12 terug. Een behoorlijk hoog bedrag. Maar we betalen nog één termijn en daarover vindt ook de afrekening plaats. Nog maar niet te rijk rekenen.
En de bonus krijgen wij nog. Dus ik ben erg benieuwd hoe het gaat lopen.

Afgelopen zaterdag was onze jongste jarig. 14 Jaar is ze geworden. Een hele dame inmiddels die mij royaal boven mijn hoofd is gegroeid. Tja, dat krijg je met een grote papa.





Ze is ten opzichte van haar broer erg rustig en werkt altijd voor zichzelf. Bijna nooit zal ze hulp vragen voor school. Hieraan kan ik zien dat elk kind, ook al is het broer en zus, helemaal van elkaar kunnen verschillen.
Ik heb ze allebei even lief hoor.

Zoonlief is bezig met de proefwerkweek. Hij heeft zojuist mondeling Engels gehad en heeft een 8,2 gehaald. Hij was superblij en wij natuurlijk ook. Zijn mentor kwam hij tegen (lerares Duits) en hij vertelde dat hij een 8,2 had voor Engels. Nou zei ze, bij Duits zit je ook bij de hoogste cijfers. Nog maar afwachten wat het cijfer is.
Op 5 januari staan alle cijfers op magister. En ze kunnen voor één vak een herkansing aanvragen.
We hopen maar dat het goed gaat. Die 8,2 geeft heel veel moed voor de rest.

De begroting moeten we toch nog op een aantal plekken aanpassen. Zo heb ik gekozen om het eigen risico in 10 termijnen te gaan betalen. Ik ben het toch altijd kwijt dus kan ik net zo goed kiezen voor termijnen. Scheelt ook weer vind ik.
Er zijn nog wat hiaten in de begroting en die wil ik graag helemaal weg hebben. Gek eigenlijk. Ik doe dit al vele jaren en toch komt er altijd iets bij of af.
Zoonlief is gestopt met trommelen en dat is dan weer positief qua geld. 
Ach, we hebben nog 8 dagen voordat ons financiële jaar begint.

Zijn jullie er klaar voor?

4 opmerkingen:

  1. Neh, ik doe nooit aan voorrekenen, het komt hier nl altijd anders dan bedacht...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat fijn dat zoon nu zo goed gaat! Een hele zorg minder zo. En wat betreft de begroting. Tja daar had ik mezelf dus mooi op verkeken en rijk gerekend, och gelukkig kwam ik er achter nog voor het nieuwe jaar begonnen is. Al doende leert men...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nog gefeliciteerd met de verjaardag van je jongste dochter! En fijn dat je zoon zulke goede cijfers haalt zeg!

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nog gefeliciteerd met je mooie meisje! En wat heerlijk dat je nu weer zacht(er) water hebt, wat een ellende toch met dat vieze, harde water, brrrr... Supergoed ook van je zoon, soms lijkt het alsof alles 'opeens' weer op zijn plaats valt, fijn!

    BeantwoordenVerwijderen