Pagina's

vrijdag 4 maart 2016

Vrijdag, boodschappendag

De week zit er weer op qua boodschappen. Afgelopen week heb ik nog brood en appels bijgehaald, en kaas. Ik hield 11,35 euro over.

Deze week heb ik bij de ah uitgegeven 53,06 (en 5,50 koopzegels) en bij de li-dl 49,20. Statiegeld ingeleverd en daar brood van gekocht met nog 1,20 bijbetalen. Gisteren vlees voor zoonlief omdat hij moest werken en niet met ons kon eten 2,19 euro.
Totaal 103,45 maar daar gaat 8,20 euro van naar het stappotje en dan is het 97,45. Met koopzegels 102,95. De 2,95 haal ik uit de pot waar geld inzit dat overblijft van de boodschappen.
Ik heb zaterdagavond een Americaanse party en ik maak prikkers van fruit en hartige prikkers. Totale kosten 8,20. Omdat dit een uitje is, haal ik het geld van de uitjespot.
Weer een mooi bedrag deze week maar net niet binnen het budget.
Deze week veel voorraad moeten kopen, kaas (8,05), wasmiddel (2,99) en enkele proefflesjes drank voor dochterlief. Ze is de optimel 'zat'. Ze wordt er misselijk van en wil wat anders. Ik heb bij de Li-dl enkele drinks gekocht. Melk met fruit en drinkontbijt.  (3,05) Gekozen voor allemaal verschillende smaken om te kijken of ze het wat vindt.
De rundervinken waren in de aanbieding bij ah en ik heb er 9 gekocht. Ook 1 kg gehakt, rundersaucijzen (li-dl). 

Ons weekmenu:
vrijdag: broccoli (0,60), rundersaucijzen (2,65), aardappelen (10 kg 5 euro)
zaterdag: chinese tomatensoep met stokbrood en heksenkaas (ipv gisteren)
zondag: spruiten (1,00), rundervinken (2,00), aardappel wedges (0,99)
maandag: spaghetti (0,34 + 1,39)
dinsdag: chili concarne (1,39 + 1,74 + 0,60) 2 porties nog in diepvries doen
woensdag: tagliatelle met champignons en ham (1,49 + 0,99 + 1,)
donderdag: gevulde paprika met aardappelpuree (1,49 + 1,65)

En dan zit de week er weer op. Ik wil nogmaals vermelden dat niet speciaal het eten van zondag op zondag gegeten wordt. Daar waar we zin in hebben wordt genomen.
Totaal avondeten: 24,32. Alle kliekjes die de diepvries in gaan en bv de aardappels die ik in één keer koop tel ik maar één keer. Dus de 2 porties chili die de diepvries in gaan zijn de volgende keer gratis. Evenals de aardappels totdat ze op zijn. 
Boterhamvlees, kaas en brood was deze week: 16,41. Duurder uit dan normaal, maar dat komt zoals gezegd door de kaas. Volgende week heb ik dan geen kaas.

Hoe ziet jullie week eruit qua eten? En zijn jullie goed uitgekomen? 
 

8 opmerkingen:

  1. Wist je dat die yoghurtdranken gewoon yoghurt met wat water is? Gemakkelijk zelf na te bootsen, evt. met wat fruitsap erbij. Veel gezonder èn goedkoper!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. En gewoon sap? Sinaasappel persen? Zijn ze bij ons gek op.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat kan ik inderdaad ook eens geven. Zal ze vast ook lekker vinden.

      Verwijderen
  3. Karnemelk met een klein scheutje ranja.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mjam, wat een lekker menu! Vooral die tagliatella met ham vind ik lekker.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wij zitten deze week op een totaal van € 60,- en daar ben ik dik tevreden mee. Jullie maaltijden zouden die van ons kunnen zijn. Wel drinken wij en de kids alleen water (op koffie/thee na) dus hier geen uitgaven aan sap etc.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi, heb je aan 1 stronk brokkoli genoeg?ik lees namelijk 60 Ct. Hier drie kleine kinderen en 2 volwassenen en minimaal 2 stronken. Groeten vind ik wel een belangrijk deel van de maaltijd. Sapjes doen we ook niet aan, wel limonade thee koffie water.

    BeantwoordenVerwijderen