Pagina's

vrijdag 22 april 2016

Meivakantie, de ketel, de panelen, de boodschappen

Onze dochter heeft vanaf gisteren al vakantie en onze zoon die vandaag in de Efteling zit strakjes. Dochterlief is gisteren naar de Efteling geweest met haar vriendinnen. Ik heb hen gebracht en een andere moeder deed halen.
Toen ik er was had ik al best veel pijn aan mijn knie. (omdat het goed met me ging was ik een beetje slordig met mijn medicijnen) Toen moest ik nog 120 km terugrijden. Ik heb eerst een 10 minuten gezeten en daarna toch maar vertrokken.
Ik was rond de middag thuis en heb twee uren zeker in de zon gelegen. Daarna ging het weer goed met mij, alhoewel ik vandaag merk dat het nog in mijn benen zit.

De vakantie is dus begonnen. Maandag, dinsdag en woensdag gaan we naar zee. Even uitwaaien zodat zoonlief daarna met frisse moed kan beginnen aan oefenexamens maken, de puntjes op de i zetten en kijken waar hij nog navraag moet doen op bepaalde onderwerpen. Hij is vrij rustig onder alles. Hij heeft het idee dat het wel goed zit en dat hoop ik toch zo.
Dochter krijgt een rustvakantie. Ze heeft de proefwerken achter de rug. Vandaag en morgen besteedt ze aan haar huiswerk en dan is haar hoofd leeg, zegt ze. Ze gaat wel nog oppassen en een enkele keer ergens uithelpen. Ook afspreken met vriendinnen en het sporten dat ze weer voorzichtig heeft opgepakt gaat gewoon door.

De ketel is besteld en wordt in de tweede week van de vakantie geplaatst. Wanneer we iets horen van de zonnepanelen weten we niet. Dat zal nog wel een week of 4 duren.

De boodschappen heb ik ook al in huis. Ik ben weer netjes binnen het weekbedrag gebleven. Ik heb nog ruim 15 euro over. Omdat ik niet zoveel nodig had voor het avondeten, heb ik extra vlees en drank ingekocht. Ook een paar flessen gel voor zoonlief bij de ac-tion.
Als weekmenu heb ik staan:
Vandaag: fusilli met aubergine, courgette, kastanjechampignons en hamreepjes in een roomsaus
Zaterdag: zalm, knoflookspaghetti en spinazie in de oven
Zondag: hamburgers met koude schotel
Maandag en dinsdag: iets aan zee
Woensdag: aspergesbuffet in een restaurant hier in het dorp
Donderdag: zigeunerschnitzel, puree en sperziebonen

Zoonlief heeft inmiddels 5 rijlessen gehad en is elke keer trots op zijn vorderingen. Leuk, hoe je zoon toch steeds volwassener wordt.
Op 11 mei staat het gala van school op de planning. Het pak hangt al klaar. Samen met een vriend gaan ze met een sportauto van een kennis. Deze kennis is de chauffeur. De vriend is degene waarvan de moeder afgelopen jaar overleden is. Toch triest dat zo'n vent zulke belangrijke zaken niet meer met zijn moeder kan delen. Het gezin slaat er zich echt goed doorheen, maar het gemis is groot.
Op 13 mei beginnen de eindexamens en een week erna is zoonlief al klaar. Toevallig vallen zijn vakken in de eerste week. Hopelijk gaat het allemaal goed. Afwachten maar.

Zoals jullie kunnen zien worden het rustige weken. Wij hebben zelf wel enkele etentjes bij en met vrienden. Maar verder zorgen voor veel rust in het gezin.
Daar helpt dopapril ook erg in mee. Ik ben nog steeds bezig en nog steeds enthousiast.

Hebben jullie ook plannen?

 

4 opmerkingen:

  1. Het lijkt of het zo rustig gaat maar wat gaat je zoon hard.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat goed dat je zoon al zulke vorderingen maakt. Een rijbewijs halen is al echt grote jongens werk!
    De slaapkamer opknappen staat ook op mijn verlanglijstje. Maar ik zal wel manliefs toestemming vragen voor de kleur :-)
    Hoop dat je veel profijt van de zonnepanelen gaat hebben. Vast wel.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb ook een rustige vakantie gepland. De kinderen gaan gewoon lekker hun gang thuis, en daar rusten ze volgens mij het meest van uit.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen