Pagina's

maandag 13 juni 2016

Royaal laten gaan

Tja, met de billen bloot. Je hebt van die maanden.

Seizoenskaart voetbal manlief: 290 euro
Theaterabonnement 2016/2017: 510 euro
Veel te veel uit eten: 350 euro 

De seizoenskaart is 1 keer per jaar. Het theater abonnement betaal ik het liefst in één keer. Je kunt ook wachten totdat de voorstelling aanstaande is en dan de kaarten bestellen. Ik heb het liefst duidelijkheid. Een paar keer gaan de kids mee en dan zijn de kosten het dubbele.
En het uit eten, tja, hmmmm..... lekker en ach, wat te weinig inspiratie om alles aan de kant te leggen. We hebben ons royaal laten gaan.

Zo, excuses genoeg. Het was gewoonweg lekker en gemakkelijk. En aanstaande zondag hebben we een wijn en spijs wandeling in de stad. Dat boek je in februari/maart en betaal je ook direct. Er zijn geen bijkomende kosten meer en dus kan volgende maand de nieuwe maand weer met een schone lij starten. 
Manlief heeft heel veel geld nabetaald gekregen door zijn promotie. Alle verhogingen waren nog steeds niet doorgevoerd en eindelijk afgelopen maand is alles verwerkt. Daarnaast is de salarisverhoging echt een stuk hoger dan verwacht. En dat mocht in onze ogen gevierd worden. Dit zal echt niet standaard worden dat we zoveel extra kosten uitgeven aan uit eten. 

Alle nog te betalen uitgaven zijn gespaard. De maandelijkse kosten voor zoonlief worden betaald van het salaris van manlief. Dat betekent vanaf september minder sparen, maar dat was het dan ook.
In juli zijn er veel studiekosten, maar dat staat ook klaar op de rekening.

We gaan op het einde van het jaar aflossen en aan het begin van het nieuwe jaar datzelfde bedrag nog een keer. Op 1.340 euro na is dan die hypotheek weg. Even afwachten wat de boete is, maar deze willen wij weg hebben.

Ik heb afgelopen weekend veel vlees ingekocht om lekker een aantal keren te barbecueën maar helaas laat het weer ons in Limburg in de steek. Ik heb maar alles de diepvries ingedaan. Hopelijk kan ik het volgende week wel gebruiken. Hebben we dan een goedkope week qua vlees inkoop. 

En dan langzamerhand onze kleding nakijken voor de vakantie. Kijken wat een ieder nog nodig heeft. Ik wil nog graag een stevige schoen voor het wandelen en nog graag een bikine. Dochter nog een jurk en onze zoon heeft nog wel een bermuda nodig.

Nog 3 dagen wachten en dan is het zover. Ik laat het jullie allemaal weten. Wij gaan uit van een positieve uitslag voor zoonlief.
 

 

7 opmerkingen:

  1. Wat een leuke dingen allemaal! En die etentjes, heerlijk! Lekker van blijven genieten. Succes voor je zoon! #spannend

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat klinkt erg leuk en gezellig allemaal! Dat moet zo af en toe ook kunnen toch? En het is niet zo dat het geld er niet voor is. Geniet er van!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mijn man is eens 14 maanden ziek geweest.
    (over mijn ziekzijn maar niet te spreken)
    Na die 14 maanden had hij een beslissing genomen; NU GENIETEN als we daar zin in hebben.
    Mooie herinneringen maken.
    Met kinderen naar het theater vind ik belangrijk.
    Je leert ze om naar mooie dingen te kijken en te genieten.
    Heerlijk toch met zn vieren uit eten?
    Ik kan me soms ook schuldig voelen om t geld maar he, als je genoten hebt dan is het het toch waard?
    Sommigen vinden het fijn om weinig geld uit te geven of houden niet van restaurants of theater.
    Geniet.
    liefs van mij.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ah, heerlijk toch! Lekker van genieten als het kan!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zulke dingen zijn toch juist heerlijk om te kunnen doen. Daarvoor let je aan de ene kant toch op, om aan de andere kant het over de balk te kunnen gooien voor dingen die je wel belangrijk vindt?
    Theaters of uit eten gaan zijn aan ons niet zo besteed maar we doen weer andere dingen die niet op het zure consuminderlijstje mogen ;)
    Voor je het weet zijn die kinderen het huis uit, wordt het weer winter of andere gekke dingen.... :)
    Veel plezier in elk geval!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Je hebt helemaal gelijk! Leven doe je nu, en lekker een keer doen waar je blij van wordt is heerlijk toch??

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Sommige dingen zijn het geld ook gewoon waard.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen