Pagina's

woensdag 8 juni 2016

Wat een weer! En nog wat.

Wat hebben we toch afgelopen dagen een enorme hoosbuien gehad. Kelders liepen onder water, straten stonden blank, nou wel hoger dan blank. Facebook ontplofte met foto's en filmpjes.

Ik heb een paar foto's van internet afgeplukt. 







Zoonlief moest gisteren om 17 uur beginnen op zijn werk. Dit was geen doen. Hij zou na 1 minuut onderweg al kleddernat zijn. Ik heb hem gebracht. En manlief moest om 17 uur bij de kapper zijn. Het ritje van mijn zoon heb ik dus vervolgd en ben manlief op zijn werk gaan halen en ben doorgereden naar de kapper in het nabijgelegen dorp. Zoals de auto op de onderste foto, zo heb ik ook moeten rijden. Ik vond het zelfs een beetje eng.
Bij de kapper aangekomen ben ik maar mee naar binnen gegaan. Onze voeten dreven in onze schoenen.
Nadat manlief klaar was hebben wij onze weg vervolgd naar huis. Gelukkig was het toen wat minder aan het regenen. Omdat we wisten dat er nog een bui aankwam is manlief vlug de hond gaan uitlaten, heb ik soep opgewarmd en hebben wij vlug gegeten. 
Manlief's vader ligt in het ziekenhuis en wij wilden hem toch een bezoek brengen. Natuurlijk ging iedereen met de auto, dus het zoeken naar een parkeerplaats had nogal wat voeten in de aarde. Iedereen wilde het liefst binnen parkeren. ;-)
Hij is vorige week aan zijn linkerbeen gedotterd. Het was 5 voor 12 of het zou lukken om zijn voet te behouden. Één teen heeft het niet gered, maar zoals het er nu uitziet blijft zijn voet behouden.
Vandaag vindt het dotteren plaats van zijn andere been. Daar is de hak het probleem.
Schoonvader is bijna 88 jaar, heeft zware suiker, moet 4 x per dag spuiten, 3 keer per week aan de dialyse en is nog steeds ijzersterk. Hij is verstandelijk heel goed bij. Alleen zijn lichaam laat het afweten. Maar zolang ze hem steeds kunnen oppeppen met zo'n ingrepen, blijft hij nog bij ons.

Deze week gaat er een gigantisch bedrag van de spaarrekening af. De restbetaling van de cruise staat op de planning. Ach, het is een verwachte rekening, dus maakt niet uit. En stilaan komt de reis steeds dichterbij. Wij verheugen ons er enorm op.
Wat wel tegenvalt zijn de kosten van de excursies. Zoon en dochter hebben beide gekeken naar de excursies en hen maakt het niet uit wat we uitkiezen. We willen er maximaal 4 uitkiezen.
Momenteel hebben we gekozen voor Pisa en Florence, Rome, Napels (Pompeij) en Athene. Daarnaast hebben wij busvervoer nodig naar een strand op Mykonos. 
De overige landen/steden die wij aandoen gaan we zelf te voet verkennen. Venetië kennen wij op ons duimpje, dus dat is al helemaal gemakkelijk. 
We moeten nog van allerlei aankopen doen alvorens wij kunnen gaan. De kids moeten nieuwe paspoorten hebben en ook koffers hebben we niet en moeten nog gekocht worden. (iemand een tip?)
Mijn medisch paspoort heb ik al laten aanpassen en is klaar.

Nog 8 dagen wachten en dan krijgt zoonlief zijn uitslag en zit het lange wachten erop. Kunnen we ons gaan richten op de nieuwe school. Aanschaf kostuum, restaurantkleding, boeken en het openbaar vervoer regelen. Er komt nogal wat op ons af, dus ik ben blij dat wij ons er al in verdiept hebben. Ook heeft mijn overheid een duidelijk filmpje op internet gezet hoe je dit moet regelen. 

Verder is het hier op mijn blog de laatste tijd vrij stil. Ik heb weinig inspiratie en weet niet veel meer te vertellen. Het huishouden loopt, de envelopjes heb ik nog steeds, de weekmenu's heb ik ook trouw, maar om jullie daar steeds mee lastig te vallen heb ik weinig zin in. Het sporten gaat erg goed. Dochterlief zit in de laatste fase van dit schooljaar. De dagen zijn behoorlijk gevuld.
Wel hebben wij besloten om dit jaar toch op het einde de 6.000 euro af te lossen en aan het begin van het nieuwe jaar de laatste 6.000 euro. Er blijft dan een bedrag open staan van 1.340 euro. Dat willen wij ook aflossen en ik ben benieuwd wat daar de boete over is.
De schuld die dan nog open staat is 35.400 euro. Die is op het einde van de looptijd niet afgedekt. Als ik dat deel door het aantal jaren dat we nog te gaan hebben is dat 2.528 per jaar. Dat moet lukken. 

Dat was alweer mijn verhaal. Hoe is het bij jullie?
 

11 opmerkingen:

  1. Ik heb laatst koffers gekocht in Roermond bij het Designer Outlet van een bekend merk.
    Het scheelt een behoorijk stuk in prijs tov dezelfde koffers in de winkel.
    Wij hadden nog goede koffers maar die zijn leeg al zwaar en je wilt niet weten wat ik allemaal meeneem op vakantie ;)
    Daar zowel manlief als ik niet zwaar mogen tillen heb ik lichtgewichten gekocht.
    Evengoed was ik nog een fors bedrag kwijt maar ze kunnen jaren mee.
    Wij zijn ruim de vijftig voorbij en dan begint comfort steeds belangrijker te worden.

    Fijne vakantie alvast gewenst,

    Marloes.


    BeantwoordenVerwijderen
  2. Word op de hoogte gehouden door Limburgse voorheen bloggende blogcollegavriendin. Echt, bizar weer bij jullie zeg.
    Hoop dat jullie verder droge voeten houden. Sterkte voor je schoonvader en fijn dat alles verder gewoon lekker loopt.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik weet wie je bedoelt. Daar ben ik ook al eens op bezoek geweest. leuk.

      Verwijderen
  3. Wat een weer, wat erg! Hier in Amsterdam geen druppel en ook in Drenthe heb ik stralend voorjaarsweer gehad. Heel veel sterkte voor je schoonvader en succes komende weken voor de kinderen, ik duim voor jullie!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Misschien van familie lenen..wij hebben zelf twee koffers en die lenen we regelmatig uit en we lenen er zelf vaak 1 voor de kids..een klein bedankje en een uitgave bespaard (:

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een weer! En wat een ellende van je schoonvader. Hoop dat alles verder voorspoedig gaat... :(
    En jullie ook sterkte met het wachten op de uitslagen. Wij zitten hier ook te duimen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, bij jullie ook. Heel veel sterkte met alles.

      Verwijderen
  6. Wij lenen vaak een paar koffers bij vrienden of familie bij. Geen enkel probleem. Scheelt ook weer een hoop ruimte in huis ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat fijn dat je nu al zo kunt genieten van de cruise. Het lijkt me ook een hele fijne manier van vakantie vieren!

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  8. erg he dat water,hier bij ona helemaal niks,we hebben prachtig weer gehad,nederland is echt verdeeld in die buien zeg maar,en je gaat een cruise maken???wauw heerlijk voorgenieten nu,succes

    gr yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, dit willen wij al heel veel jaren nog samen met ons viertjes maken. Misschien is er volgend jaar al 'aanhang' bij. Vorig jaar februari zoiets al geboekt, dus al heel lang aan het voorgenieten.

      Verwijderen