dinsdag 6 september 2016

Vandaag is de eerste schooldag

Zoals elke moeder is de eerste dag weer spannend voor allemaal. Na 3,5 maand een ongeregeld leven van zoonlief, start vandaag weer de rust en regelmaat voor hem en voor ons. Heerlijk. Ik verheug me erop.

De vakantie zit er weer op. Ik ben bezig met een reisverslag van de vakantie, maar dat duurt nog wel even. Het is een lange, hele mooie reis geworden. We hebben echt genoten en de verwachtingen werden meer dan waargemaakt.
Daar kom ik nog op terug.

Vanmorgen begon hier dan ook eindelijk de school.
Zoonlief naar Eindhoven. Inmiddels heb ik al een paar appjes gehad. Bus naar de stad, trein en toen weer bus in Eindhoven. Deze bus zat overvol en ze hebben dus gelopen en omdat ze ruim een half uur extra speling hadden genomen maakte dit niets uit. Hoe dat morgen moet gaan als ze op het gewone tijdstip vertrekken? Geen idee. De kosten bedragen, 52,20 euro, 246 euro en 43,20 euro. Hopelijk kunnen ze dan wel mee met de bus.
Zijn rooster is dusdanig dat hij op maandag, woensdag en donderdag voor zessen thuis zal zijn. En op dinsdag zal het voor zevenen zijn.
Op vrijdag moet hij om vier uur thuis kunnen zijn. Dat is gunstig voor zijn baantje, dan kan hij in ieder geval op vrijdagavond blijven werken en op donderdagavond blijven voetballen. De dinsdag zal niet lukken.
Ik verwacht hem over een uurtje thuis en dan zullen de verhalen wel komen.

Dochterlief is vanmorgen gestart met een introductieprogramma. Eerst even in de klas kennismaken met de doubleurs die bij haar in de klas komen. Daarna naar een boomklimparcours in Noord Limburg. Haar verwacht ik rond drie uur thuis. Van dochter heb ik nog niets vernomen. Dat komt straks wel.
Even aandacht voor de ene en dan voor de andere.

Ook ben ik alweer jarig geweest vorige week. 51 jaar. Tjee, wat een leeftijd als je het schrijft, maar zo voel ik me nog echt niet. 

Ik post even een mooie familiefoto van op het schip en op Mykonos. 




Om jullie een voorproefje te geven.

Komende week kom ik terug op de zonnepanelen, ons budget, de buffer, de energiestanden en natuurlijk de vakantie en de kids.
Tot gauw.

 

6 opmerkingen:

  1. Welkom terug!
    Wat een leuke gezinsfoto's. Het was vast heel bijzonder om lekker sjiek te doen op het cruiseschip. Toch een beetje alsof je op de Love Boat zit.
    Ja en nu weer de dagelijkse dingen oppakken. Je zoon heeft een pittig rooster. Er zal veel van hem gevraagd worden.
    Hopelijk voor je dochter ook een leuk jaar. En voor jezelf natuurlijk. Nog van harte!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh heerlijk die cruise, vind het toch zo ontspannende manier van vakantie!
    Ben benieuwd naar het verslag.
    Hier zijn ze ook weer naar school, dit is de 2e week.
    Heerlijk, alles past qua rooster ook met werken en sporten.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuk gezin heb je toch. Heerlijk dat jullie zo genoten heb. Ben benieuwd naar de verhalen. liefs.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat fijn dat je terug bent! En wat een heerlijke foto's. Ik ben ook weer blij dat het allemaal weer een beetje begint. Normaal en gewoon hahha

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je hebt een mooi gezin! En bijzonder hoe iedereen weer aan de slag is!

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Welkom terug! :-) Ik ben benieuwd naar het vakantieverslag. Een cruise lijkt mij ook wel een keer bijzonder om mee te maken. Staat ook nog op ons toekomstige verlanglijstje.

    BeantwoordenVerwijderen