woensdag 21 september 2016

Zijn gangetje

Het leven gaat weer zijn gangetje. Druk met de kids, druk met hun hobby's.
Zelf heb ik het niet druk. Het huis is zo goed als op orde.
We hebben een tuinontwerper in huis gehad. Omdat we beneden onze slaapkamer en badkamer gaan krijgen, hebben we het idee opgepakt om ook maar direct volgend jaar de tuin aan te pakken. Al 15 jaar lang is het gras met iets. Geen plan, dan weer fruit, dan bloemen, dan niks. 
Eind oktober komt een tekening. Wij zijn erg benieuwd.
In de herfstvakantie gaat manlief de tegels van onze nieuwe slaapkamer verwijderen. We zullen iemand moeten vragen om de wasmachineleidingen te verplaatsen naar de garage. Daarna kunnen we pas echt beginnen met omzetten en afbreken.
Weer wat te doen dus.

Afgelopen week hadden we een uitstapje van manlief zijn werk. Erg leuk alweer. Overdag konden we kiezen tussen handboogschieten, solextocht, gps tocht, boerengolf en koe schilderen. Je mocht er twee uitkiezen.
Ik had gekozen voor het koe schilderen en de solextocht. Dat laatste was een fiasco. Ik ben bang op zo'n ding. Na 2 km heb ik me omgedraaid en ben lekker in het zonnetje gaan zitten. Tegen de tijd dat de solex rijders terugkwamen was het erg koud. 35 km hebben ze rond gereden en ze hebben er ruim 2 uur over gedaan.

De resultaten van de koeien waren erg mooi.





De bovenste is mijn koe. Ik wilde graag een roodachtige maken voor in de keuken. Op de middelste foto zie je een koe met het logo van de werkgever. Erg leuk.

Vanaf aanstaande vrijdag begin ik weer met de envelopjes. Traditiegetrouw. Vreemd, maar bij mij werkt het niet om alles te pinnen. Geen overzicht, dus altijd teveel uitgeven. 
Voor de boodschappen heb ik 100 per week. Wat over is gaat in de kleingeld pot of naar de rijlessen van zoonlief.
Het tanken is 2x 55 euro. Omdat wij vlak bij Duitsland wonen tanken wij voor, momenteel 123,9 per liter. 
Dan hebben wij nog een uitjes envelop. Daarin zit geld voor extra's. Terrasje, uit eten, ijsje, make up. 
Moet er iemand naar de kapper, dan gaat dat ook in een envelop.

Die enveloppen houdt mij scherp en oplettend. Ik vind dat fijn en prettig.
Ik ga dan ook niet meer aan de rekening en weet wat ik overhoud. 

Deze maanden zijn voor ons dure maanden. Het bus, trein en bus abonnement van zoonlief slaat zijn slag evenals zijn rijlessen. 504 euro in totaal, uitgaande van 4 weken, anders 545 euro.
Morgen wordt onze zoon 17 jaar. Wat een leeftijd al. Wij zijn erg trots op hem en super blij dat hij zijn weg vindt in de wereld. Het zijn toch enorme stappen die zo'n jongens moeten maken. Zomaar naar een grote stad gaan studeren. 12 uur per dag weg zijn en dan 's avonds nog huiswerk maken, of voetballen, of werken. De dagen zijn gevuld.
Ik wens je veel liefde en geluk toe, lieve schat.



  
 

8 opmerkingen:

  1. Je hebt een mooie zoon!
    En een mooie koe ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja ze kosten inderdaad veel geld als ze ouder worden. Onze oudste is nu gelukkig geslaagd voor zijn rijbewijs, maar de middelste is nog bezig. Duur als je er twee tegelijkertijd hebt, maar de oudste wilde eerst niet beginnen, hij had er geen zin in. Dwingen heeft dan toch geen zin tot hij vorige winter het toch wel erg koud had op de fiets en zoiets had van laat ik nu toch maar eens beginnen met lessen. De middelste die wilde heel graag al met 16,5 beginnen maar dat vonden wij te vroeg. Pas vanaf 17 mogen ze van ons beginnen. De kosten van de scholen zijn inderdaad ook erg hoog, heel zeker als je ze er zonder studiefinanciering doorheen wilt loodsen. Krijgt je zoon pas volgens jaar een OV kaart? Ik ken iemand die heeft een studiefinanciering voor kind opgenomen ter hoogte van de reiskosten. Als de opleiding dan klaar is word dit opgezet tot een gift en dan betaalt ze met die gift de studiefinanciering af. Misschien een idee voor jullie. Onze middelste doet dit jaar eindexamen VWO en dan daarna inderdaad studeren. Gelukkig zit de jongste nog even op de middelbare school.
    Moeder van drie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi moeder van drie. Ja, onze zoon krijgt pas komend jaar OV. De kosten zijn momenteel voor onszelf.
      En dat de mogelijkheid er is om geld te vragen en dit te sparen, weten wij. Maar wij willen dit niet. Wat is de toegevoegde waarde? Je moet het geld toch terugbetalen?

      Verwijderen
    2. Dat klopt dat je het moet terugbetalen. Maar voor mensen die het nu niet zouden kunnen missen is dit evt. een oplossing. Aangezien je dan op het einde van de opleiding het bedrag dat je aan schuld hebt gelijk terug kunt betalen. Wij hebben vorig jaar van september tot april ook zelf betaald maar dit kan helaas niet iedereen. Veel succes in elk geval met zijn opleiding hopelijk bevalt het hem net zo goed als onze oudste zijn opleiding bevalt. Een fijne verjaardag morgen.
      Moeder van drie

      Verwijderen
    3. Moeder van drie, ik snap niet wat je bedoelt? Als je dat geld opneemt omdat je het niet kunt missen, dan gebruik je het dus voor het overzicht. Hoe kun je het dan terug betalen? En wat bedoel je met dat het wordt omgezet in een gift?

      Verwijderen
  3. Wat een prachtige reis hebben jullie toch gemaakt en wat leuk om alle foto te zien. Je hebt een prachtig gezin.
    En ja dan wordt alles weer normaal maar ook dat is weer prettig denk ik. En wat gaat de tijd snel he als je naar kinderen kijkt.
    Geniet nog lekker van de mooie herfst. liefs.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik vind de koeien erg mooi geworden! Mijn jongste dochter wil in 2017 ook graag rijlessen dus dan krijgen wij die kosten ook weer.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen