Pagina's

maandag 31 oktober 2016

Vakantie voorbij

De vakantie is voorbij. De kids zijn weer naar school en manlief naar zijn werk.
De rust keert weer terug in huis.
De afgelopen weken heb ik weinig inspiratie gehad om te schrijven. Wij waren in huis druk bezig met het oliën van de vloeren, het in de was zetten van de meubels en de banken. Ook het leegruimen van de saunaruimte neemt zijn tijd in beslag. De ideeën voor onze slaapkamer groeien stilaan.

Ook is het in mijn hoofd erg onrustig. Zoals ik de vorige keer al schreef heb ik heel veel last van mijn oren. De druk in mijn hoofd is wel verminderd door het stomen, maar het geluid wordt maar harder en harder. Morgenvroeg kan ik weer terug naar de huisarts en ik hoop dat er een oplossing komt.
Ik kan me nog maar slecht concentreren op zaken omdat ik de hele tijd dat geluid hoor. Het is geen toon, maar allemaal 'spikkeltjes' van geluiden. Een soort van kraken. Ik kan het slecht uitleggen, maar vervelend is het zeker. Afgelopen vrijdag tijdens mijn zwemmiddag/saunabezoek werd ik even niet goed. Ik voelde mij zo slecht. Het personeel heeft mij goed geholpen en daarna ben ik thuis op de bank gaan liggen. Ik ben toe aan rust want ik ben erg kort aangebonden, vooral naar mijn lieve zoon. Vol goede moed ga ik morgen weer terug naar de huisarts.

Deze week staat ook het gesprek met de bank op het programma. Daar zal ik jullie over schrijven zodra dit achter de rug is.

Mijn financiën gaan nog steeds erg goed. Het boodschappengeld is verminderd naar 85 per week en ook dat loopt boven verwachting. Het benzinegeld is verlaagd naar 55 i.p.v. 60 per keer. Dat is voldoende. Momenteel is dat het enige waar ik energie uit put. Dat vind ik altijd leuk om te doen. Een weekmenu maken en rondkomen met het geld.

Met mijn schoonvader gaat het ook niet best. Elke week of om de week ben ik met hem naar het ziekenhuis aan het gaan. Hij dialyseert 3 keer per week thuis. Hij heeft erg suiker en sinds enkele maanden zijn zijn tenen aan het afsterven. Eén teen is inmiddels eraf. De andere tenen en enkels hebben allemaal wondplekken die zo goed als niet genezen. De aangepaste schoenen zijn besteld. Hij kan nog maar slecht lopen, heel slecht zelfs. Maar naar een verzorgingshuis wil hij niet. Dan stopt hij met dialyseren. Hij merkt steeds meer dat zijn lichaam op aan het geraken is. Steeds meer is hij aan het regelen wat hij nog geregeld wil hebben. Hij wilde graag nog 88 jaar worden en dat is hij vorige maand geworden. 
Komende week gaan we weer een rondje maken. De wonden worden dan verzorgd en er wordt even bijgepraat. Het valt voor hem allemaal niet meer mee. Vooral omdat hij heel erg scherp van geest is. Dat wat ik voor hem kan doen doe ik en dat is in mijn geval meegaan en aanwezig zijn bij de ziekenhuisbezoeken. De rest is voor zijn eigen kinderen. Maar de laatste tijd praat hij erg veel tegen mij. (en ik ben jaren het zwarte schaap van de familie geweest) Hij is er klaar voor, dat is wel duidelijk.

En morgen, morgen heb ik nadat ik terugkom van de huisarts een heerlijke lange dag samen met mijn vriendin. Eindelijk weer eens tijd hebben voor elkaar. Een dagje sauna staat op het programma. Haar partner heeft het zwaar gehad afgelopen jaar. Hij heeft meerdere chemokuren gehad en natuurlijk was zij zijn steun en toeverlaat. Momenteel gaat het erg goed. Er zijn geen kankercellen gevonden in zijn bloed. Dat is een heel goed teken. Hij is niet kankervrij, maar dit geeft veel hoop voor de toekomst.
Nu kan mijn vriendin lekker een dagje eruit. Voor haar ook goed om er eens uit te zijn. 

Dat was het voor even.
Zoals jullie lezen speelt er van alles dat ook niet goed is voor mijn gestel. Die lelijke reuma laat ook nog eens van zich horen.
Een aardige klaagblog, maar het is nu eenmaal niet altijd rozengeur en maneschijn.
Tot deze week een keer met de uitslag van het gesprek met de bank.
 

 


 
 

12 opmerkingen:

  1. Och meid wat naar allemaal,heel veel sterkte met alles en beterschap voor jezelf,

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Och meid wat naar allemaal,heel veel sterkte met alles en beterschap voor jezelf,

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lekker klagen geeft weer ruimte om te relativeren. Pas op de plaats of stapje terug is helemaal niet erg.
    Ik ben wel nieuwsgierig hoe het gesprek met de bank verlopen is.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Sterkte hoor, soms komt alles bij elkaar. En beterschap met je oortjes, dat lijkt me echt heel eng.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Pfff......dat is wel heel veel tegelijk. Sterkte gewenst!
    Ik probeerde even terug te lezen maar kon dat van je oren niet eerder vinden. Wanneer is dat bij jou begonnen? Ik vraag dat omdat ik zelf 1 1/2 jaar lang last heb gehad van mijn oren. Bij mij is het begonnen nadat een van mijn oren uitgespoten is. Ik had vrij lang met een dicht oor rondgelopen, nooit eerder last van gehad dus wist ik veel. Na het uitspuiten begon het gedonder: druk op mijn oren, zoem- en kraakgeluiden en pijn. Huisarts kon niets vinden en kwam niet verder dan het gebruik van neusspray (degene die ik ook voor hooikoorts gebruik). Maar eigenlijk hielp dat niets. Ik had misschien wel verder moeten laten zoeken hoor, maar dat heb ik niet gedaan. Het gekke is dat ik deze zomer eerder stopte met de hooikoorts-neusspray. Gewoon als experiment en omdat ik altijd zo moe wordt van de hooikoortsmedicijnen. En toen was de druk/ pijn ook ineens over in mijn oren. Ze zijn nog wel sneller gevoelig bij een verkoudheid maar verder is alles weer normaal. Ik ben er zelf van overtuigd dat het uitspuit-apparaat vervuild was (andere huisarts, en dat ding werd nat ergens uit een la gehaald) en dat er een bacteriële infectie iets in gang heeft gezet. Maar omdat antibiotica niets uithaalden werd dat door mijn eigen huisarts als niet terzake weg gezet. Ik weet dus hoe rot dat kan zijn met je oren.
    Ik weet natuurlijk helemaal niet wat het bij jou is, maar misschien kun je iets met mijn verhaal. Mijn luchtwegen zijn trouwens altijd al gevoelig, dat zal er bij mij ook wel mee te maken gehad hebben. Maar die pijn en geluiden kunnen echt heel vermoeiend zijn. En ik kon aan omgevingsgeluiden ook niets hebben. Sterkte in ieder geval en ik hoop dat de huisarts iets vindt.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De huisarts heeft me, omdat het al enkele maanden speelt, doorverwezen naar de kno arts. Er zit nog vocht achter de oren, weliswaar minder dan in de zomer, maar omdat het doordringende geluid er ook nog is, word ik doorverwezen. Afwachten maar weer. En ik moet wel door blijven gaan met zoutoplossing te sprayen om de buizen van Eustasius open te houden.

      Verwijderen
  6. Is vertellen wat er bij jullie allemaal aan de hand is klagen?
    Dat woord heeft zo een negatieve klank terwijl jij alleen maar verteld hoe het ervoor staat. En stel dat het wel klagen wordt en het lucht je erg op omdat je je verhaal kwijt kan? Wat is er dan mis mee?
    Ik vind klagen zelf erg prettig omdat ik me daarna veel beter voel. Ik luister ook altijd naar anderen die zo een verhaal kwijt moeten.
    Maar wat een verhaal over jou en dan ook nog je schoonvader.
    Lijkt mij vreselijk om te horen wat jij beschrijft. Ik hoop dat er gauw iets gevonden wordt en dat je geholpen kan worden.
    Wat erg ook voor je schoonvader dat hij zo ziek is op deze leeftijd.
    Ik weet trouwens niet of ik zo vergevingsgezind zou zijn hoor.
    Ik kan best moeilijk vergeven, dom natuurlijk.
    Veel sterkte en liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een opeenstapeling van heftige gebeurtenissen. Heel veel sterkte, geniet van de dag met je vriendin.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Veel heftige dingen hoor gewoon vlijtig, je biedt het toch maar gewoon allemaal het hoofd. Ik vind het knap van je en ik heb er respect voor. Laat je ook nog weten hoe het bij de dokter ging?

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oeweee, wat een heftige dingen allemaal! En je horen, wat irritant en erg en vreselijk! Hopelijk vindt je arts snel een oorzaak/oplossing, want constant gekraak en onprettige geluiden, daar word je gek van... En ach, je schoonvader... Pfff... Heel veel succes morgen bij je huisarts en geniet vooral van je dagje sauna. Je hebt het verdiend en het is je gegund! ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Klagen mag best eens, en je positieve instelling komt er toch doorheen. Succes met alles en let op jezelf.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. De spikkeltjes die jij hoort, kunnen heel goed door ijzergebrek komen! Ik krijg altijd enorm last van oorsuizen. Dan ben je ook duizelig en voel je je niet goed, soms ook uitgeput. Heb je dat al eens laten checken?

    BeantwoordenVerwijderen