Pagina's

maandag 7 november 2016

Bonus bij overstappen, de energiestanden en de boodschappen

Vorig jaar ben ik na een omzwerving van 1 jaar weer teruggegaan naar Essent.
Dit heb ik gedaan omdat ik nog nooit een (overstap)bonus of iets extra's heb ontvangen. En na telefonisch overleg ook niet gekregen.
Toen heb ik voor de allereerste keer de overstap gewaagd. Het stelde niets voor, en alles ging goed.
Na een jaar via sloop de crisis een bonus gekregen van 125 euro en aan het begin van het jaar weer terug naar Essent en ik zou een bonus ontvangen van 255 euro.
En wat stond er vanmorgen op de rekening? Juist, 255 euro.
Erg leuk om te ontvangen. Dit jaar stap ik niet over. Wij hebben sinds 3,5 maand zonnepanelen en ik wil eerst kijken waar we op uitkomen met de maandelijkse kosten.
Voor nu ben ik dus weer 255 euro rijker.

De standen van dit jaar zijn tot nu toe:
Gas: 797 m3 (2 zonnecollectoren)
Electra: 2808 (14 zonnepanelen)
Water: 92 m3.
Teruggewonnen door zonnepanelen: 938 kwh.

Ik ben erg benieuwd naar de nieuwe jaarbedragen komend jaar. Nog 8 weken te gaan.

Met de boodschappen ben ik teruggegaan van 100 per week naar 85 per week. Puur door het weer heel strikt inkopen en koken met aanbiedingen. Weer even pas op de plaats met alle extra's. 
Het weekmenu heb ik al heel lang en daarvandaan koop ik ook in.
Interessante aanbiedingen koop ik en daar vul ik de voorraadkast mee. Momenteel heb ik erg veel vlees in de vriezer door deze aanbiedingen.
Precies op de cent nauwkeurig waren mijn boodschappen betaald met 65 euro afgelopen woensdag. Maar gisteren heb ik voor de kids allebei een maaltijdsalade gehaald omdat ze onverwachts eerder moesten beginnen met werken. En een zak broodjes en een ons boterhamvlees nog gehaald. Nog steeds heb ik 10,25 euro over. Het gaat dus erg goed. Houden zo. 

Mijn weekmenu van afgelopen week was:
nasi met saté
broodje hamburger met krieltjes
zuurkool met spek
spruiten aardappelen en rundersaucijs
erwtensoep
kipfilet boontjes en krieltjes
wortelenstamppot met speklappen
aspergesoep met stokbrood
De laatste 3 gerechten staan nog voor deze week op de planning. Opa wil vaker met zijn kinderen gaan eten en dan schuif ik een maaltijd door naar de volgende dag. Het restaurant ligt bij hem om de hoek en dan kan hij eenvoudig gehaald en gebracht worden.
Morgen ga ik weer aan de slag voor de nieuwe week. Omdat dochterlief nu op woensdag vrij laat moet sporten, ga ik vaker dan de boodschappen halen.

Ik ben al aardig op weg met mijn menu.
Zo wie zo de laatste 3 gerechten voor dinsdag, woensdag en donderdag. Dan een keertje chili con carne, zuurvlees met spruiten, boerenkool en spinazie met vis.
Klaar. Het enige dat ik dan nog moet halen is de vis. De rest heb ik allemaal nog. Wat groenten en klaar is kees. Ik heb het idee dat ik weer goed uit ga komen.
Ik hou jullie op de hoogte.

Hoe gaat het met jullie boodschappenbudgetten?

 

5 opmerkingen:

  1. Waarom zou je niet overstappen? Je kunt aan je verbruik toch zien wat je zonnepanelen opleveren? Zonde als je daarvoor een overstapbonus laat schieten

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Leuk dat je mijn blog gevonden hebt. Inmiddels ben je geloof ik al wat wijzer over onze boodschappen. Ik probeer ook weer wat strikter te zijn en afgelopen maand is dat aardig gelukt, voor deze maand heb ik de lat nog wat hoger gelegd.

      Verwijderen
  2. Keurig hoor, ik red het met ongeveer 100€ per week. Soms ook wel wat meer mijn totale budget is 650€ voor alles. Wij zijn met zijn vijven

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hier gaat het redelijk met het boodschappenbudget. Gisteren viel het bijvoorbeeld weer mee toen ik afrekende.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen