zondag 13 november 2016

Mijn oren en de aflossingen

Gekke combinatie maar over beiden ga ik vertellen.

Afgelopen vrijdag ben ik naar de KNO arts geweest voor mijn oren. Het enorme geluid dat ik in mijn linkeroor heb is heel storend. 
Het is constant aanwezig en is heel vermoeiend. Ik was blij dat de huisarts mij doorstuurde. Wat ik daar hoorde, daar werd ik niet blij van.
Mijn trommelvliezen zijn helemaal gaaf, dus dat was prima in orde. Toen een geluidstest en wat bleek. Ik hoor dus slecht. Links 35% minder en rechts 25%. Links krijg ik een hoortoestel, rechts niets. Voor 99,999% verdwijnt dan ook het geluid in mijn hoofd. De oorhaartjes die het geluid van buiten opvangen zijn afgestorven maar aan de binnenkant van mijn hoofd zitten ze wel nog. Die maken geluid. Voor de andere 0,001% moet ik in de MRI scan om te bezien of er geen zwelling in mijn gehoorzenuw zit. 
Gisteren heb ik dus een afspraak gemaakt bij de audicien voor een hoortoestel. Flink schrikken, dat kan ik je vertellen. Maar ook positief en hopen dat het geluid weg gaat. Eind november moet ik gaan en 13 december krijg ik het toestel. Eerst op proef voor een week of 6.
22 November de mri scan.

Deze week komt ook het eerste geld vrij. 50.004 euro.
Ik los 32.480 euro af en op de andere hypotheek 6.000 euro.
Dat is de eerste stap. Het overige geld parkeer ik zolang op de spaarrekening.
De lastenverlaging is 113,68 en 26 euro. Begin december natuurlijk nog in verhouding.

Omdat het blijkbaar onoverzichtelijk is voor de andere mensen houd ik het hierbij. Dit is het begin van een reeks veranderingen die voor mij erg duidelijk zijn. 2 januari volgt de 2e stap.


Verder wil ik ook nog kort mijn schoonvader vermelden. Zijn lichaam is heel erg ziek. Hijzelf is heel goed bij kennis en neemt alle beslissingen zelf die nodig zijn voor de laatste weken van zijn leven. In het weekend heeft hij samen met zijn zoons zijn begrafenis geregeld. Het is heel zwaar, maar ook heel mooi dat we alles precies zo kunnen doen wat hij graag wil. 
Dinsdag ga ik nog met hem naar het ziekenhuis naar een bepaalde arts om daar ook afscheid te nemen. Komende week volgen nog een aantal bezoeken die hij graag nog wil. En dan zit het er voor hem op. Het is zijn beslissing. Hij wil met zijn gezin nog zoveel als mogelijk samen zijn en dat gaan we komende week ook doen. Manlief zal bij hem gaan slapen na volgende week. Hij wil graag thuisblijven en daar gaan we ook voor zorgen.
Heel heftig allemaal. Schoonvader is er klaar voor. Hij is 88 jaar.


 

13 opmerkingen:

  1. Reageer niet zo regelmatig. Wat fijn dat je schoonvader dit nog allemaal zelf kan regelen. Hoop dat alles rustig verloopt en wens je de kalmte die nodig is. Sterkte.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie aflossing. Fijn dat je ook iets aan het geluid kunt doen. Zodra de schrik weg is zal het vast allemaal meevallen. Heel veel sterkte met je schoonvader. Het lijkt me allemaal heel zwaar maar fijn dat je het kunt doen voor hem.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een ontwikkelingen! Hopelijk gaat het gehoorapparaat je bevallen, en zorgt het inderdaad voor rust. Ik ken meer mensen met geluid in hun hoofd, die worden er soms helemaal gek van.
    Fijn, die aflossingen! Dat zijn toch mooie lastenverlichtingen.

    En sterkte met je schoonvader!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Geen tinnitus dan gelukkig. Ik schrok toen ik je eerste regels las. En daarna weer. Heel veel sterkte met je schoonvader. Op een heel bedroefde manier ook mooi dat hij het zelf in de hand heeft en niet als een nachtkaars hoeft uit te gaan. Ik zal aan jullie denken, voor wat het waard is!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Gek is dat als het om iemand gaat waar je van houd 88 jaar helemaal niet oud lijkt. Heb jij dat ook?
    Wat een toestand met je oren. Ik duim voor je dat je van dat geluid afkomt. Heel veel sterkte.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Veel sterke met je schoonvader, en ook met alles met je oren! Ik heb dat van die vrijkomende bedragen niet helemaal gevolgd, is dat van een deposito? In ieder geval mooi dat jullie er zo'n lastenverlichting van kunnen realiseren! En wat extra in liquide middelen is ook wel fijn, denk ik.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee, de rest wordt 2 januari afgelost en ook nog 6.000 extra van ons spaargeld.

      Verwijderen
  7. Oh je sterkte hoor met je oor... niet leuk maar aan de andere kant wel fijn dat je weet wat het is. Goed hoor die aflossingen, ik vind je een topper, maar dat wist je al wel he?

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ook vanuit hier wens ik jullie héél veel sterkte toe. Dikke kus.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heel veel sterkte voor jou en je gezin! Dikke kus en knuffel! ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik heb dat ook wel eens, je bent met meerdere zaken bezig en daarnaast ook nog persoonlijke omstandigheden. Vaak neem je dan eerder bepaalde beslissingen, omdat je je daar min of meer toe gedwongen wordt. Heel veel sterkte gewenst de komende periode.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik wil jullie ontzettend veel sterkte wensen.
    Mooi dat je schoonvader en zoons samen alles kunnen regelen maar ook zeer zwaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Jeetje, lees t nu pas. Zware tijden. Sterkte voor jullie allemaal!

    Succes met de mri en de hoorapparaatjes.

    BeantwoordenVerwijderen