dinsdag 10 januari 2017

Bijgewerkte pagina extra aflossingen

Vanavond heb ik mij bezig gehouden met het verfraaien van de pagina extra aflossingen.
Ik kreeg dit nooit echt netjes en ik heb het nu in excel geplaatst. Een foto gemaakt en op de pagina geplaatst.
Nu staat het allemaal netjes.

Alle in rood vermelde bedragen moeten nog plaatsvinden.
Dit zijn de te verwachten aflossingen. Dit zal een stuk duidelijker zijn dan alle berichtjes die ik erover schrijf.
De aflossingen van 2017 en 2018 staat zo goed als zeker vast.
Dit zijn nog spaargelden die vrijkomen. We hebben erg veel samen gepraat over de af te lossen bedragen, maar we staan er volledig achter. 
Wat heb je aan spaargeld als je nog zoveel hypotheek hebt?
Vanaf volgend jaar zijn onze lasten laag en dat vinden wij prettig. (nog geen rekening gehouden met rente middeling omdat wij hierover nog niet erg tevreden zijn)
Door die lage lasten kunnen we veel sparen en aflossen.

Eind 2018 staat een andere auto op de planning. Dat is een aparte spaarpot die wij inmiddels aan het vullen zijn.
Verder zullen de studiekosten een grote plek innemen.
En dit jaar zal de interne verhuizing in ons huis veel kosten met zich meebrengen.
Ons doel is de hypotheek af te lossen tot 0. Dit zal over een 6-8 jaar zijn.
En natuurlijk hopen wij eerder.

Niemand kan in de toekomst kijken, maar wij hopen dat alles zo mag gaan zoals wij dat zien en plannen.
Hebben jullie ook een meerjarenplanning of kijken jullie maar één jaar vooruit?

 

8 opmerkingen:

  1. Ik maak altijd een screenshot (printscreen), plak die in in Paint en snijd het een beetje bij.

    Ziet er wat mooier uit...

    Dit kan ook, hoor. 't Is maar een tip....

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt. Dat ga ik komende week eens uitproberen.

      Verwijderen
  2. Jij bent echt dat meen ik oprecht, een voorbeeld voor mij met die doelen. ik deed altijd maar wat... Het ziet er goed uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Goed bezig zeg! Ik heb wel een meerjarenplanning, maar ik maak eigenlijk steeds alleen het actieve jaar concreet, zodat ik niet op gegeven moment een plan heb dat ik compleet bij moet stellen omdat er in jaar 1 van de 5 bv al iets anders is gegaan dan verwacht. Echt super dat jullie zo hard gaan en je hebt helemaal gelijk; je hebt niets aan een enorme berg spaargeld, als je tegelijkertijd nog dik betaalt aan je hypotheek. Natuurlijk is een buffer(tje) wel fijn, maar daar zit (wat mij betreft in ieder geval) ook wel een grens aan.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Precies. De buffer blijven wij op 10.000 euro houden exclusief de potjes van de kinderen en de auto, vakantie en overige te plannen uitgaven.

      Verwijderen
  4. Wow wat een mooie bedragen in de planning zeg. Dat levert een mooie daling van de lasten op..

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat is ook de reden dat wij het doen. Wat heb je aan spaargeld en vermogensbelasting moet betalen als je hypotheek hebt.

    BeantwoordenVerwijderen