Pagina's

woensdag 18 januari 2017

Boodschappengeld, benzine en extra's

Het laatste halfjaar ben ik weer heel goed op mijn boodschappen aan het letten. Alleen maar seizoensgroenten kopen, vlees in de aanbieding, voorraad strikt aanvullen als er aanbiedingen zijn. 
Dit resulteerde in oktober al dat ik mijn weekgeld van 100 euro bijstelde naar 85 euro.
Hier gaat het erg goed mee.
Vanaf januari houd ik de boodschappen, het tanken en de extra's weer bij:
Dit resulteerde in de volgende uitgaven van boodschappen:
 
Week 1: 64.90
Week 2: 54.65
Week 3: 78.10
Week 4: 76.48 extra voorraad gekocht voor 38.80
Week 5: 54.69 hier moeten nog de koopzegels bij
------------------------------------------
Totaal januari: 367,62/5= 73.53. Mijn leuke dingenpot wordt aardig gevuld.

Alle boodschappen zijn inclusief de koopzegels die ik spaar tot aan de zomervakantie.
Zoals te zien kom ik zelfs met een verlaging van 15 euro per week toch nog goed uit. We eten (zo goed als) elke dag vers.
Ik haal alle boodschappen bij appie en kom zo goed als bijna niet meer bij Li-dl. Ik denk dat ik er in totaal voor een 20 euro per maand nog haal. Ik ben erg tevreden over appie en vind de basic producten goed. En als ik iets niet goed vind dan neem ik het produkt van het ah merk. Zoals bv de thee. 

De voorraad heb ik gekocht bij een plaatselijke supermarkt. Dochterlief kan geen koolzuur verdragen en daar waren de pakken sap in de aanbieding. 1 Betalen en 2 Halen. Kreezie weken noemen ze die.
En de icetea sap was 1 betalen en 1 gratis.
Ze kan weer vooruit.

Tanken hebben we 3 keer gedaan: (begroot 110 per maand)
22/12 voor 1,369 per liter: 47.53
03/01 voor 1.349 per liter: 56.79
14/01 voor 1.519 per liter: 20.00, geen tijd om naar dld te gaan tanken

De extra's houd ik bij uit nieuwsgierigheid. Wat wordt er allemaal gekocht?
ID kaarten voor de kinderen, verjaardagsfeest dochter, epileerapparaatje (dochter), broodrooster, waterkoker, ballonnen voor manlief, saunabezoek, cadeau's voor manlief, prullenbak voor op badkamer, schriften zoon en een aantal (heel veel) keren koffiedrinken door de vakantie van de kids.

Er zijn 4 apparaten gekocht. De broodrooster was al lange tijd stuk maar we hadden geen nieuwe meer gekocht. Blij dat we hem weer hebben.
De waterkoker moest vervangen worden evenals de prullenbak.
Volgende maand zal er heel wat minder gekocht worden, enerzijds omdat de kinderen weer naar school zijn en anderzijds omdat ik alles gekocht heb wat moest.

Mijn lieve man is afgelopen weekend 50 jaar geworden en dat hebben we op de dag zelf gevierd in een zaaltje met een kleine groep mensen.
Het was een mooi feest. We hebben genoten.

En nu op naar februari. (start 23 januari)
 

 
 
 

9 opmerkingen:

  1. Wat een mooi resultaat op je boodschappenbudget! Als je dat zo kunt volhouden gaat het sparen hard.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb een brutale vraag en als je er niet op in wilt gaan, dan begrijp ik dat.
    Ik volg je blog nu een tijdje en mij valt op dat jij een zelfde soort leefstijl hebt als ik.
    We letten op de centjes maar kunnen ook genieten om het aan iets te besteden zoals uit eten of een vakantie.
    Ik ben gewoon nieuwsgierig wat jij per maand aan andere zaken uit geeft behalve de boodschappen en tanken. Dus kapper, kleding, kosten huisdier, uit gaan ectr.
    Dus eigenlijk je totale huishoud budget. Als vergelijkingsmateriaal voor mijzelf.

    Margriet



    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat mag je vragen. Ons huisdier is in januari en juli 100 euro aan voeding en snoepjes.
      De kapper 21 euro voor de mannen per keer 1 x p 6 weken
      Voor dochter 3-4 keer per jaar 37,50
      Voor mijzelf 70 per keer 5 x per jaar
      Kleding: de kids krijgen kleedgeld, 150 per kwartaal exclusief schoenen en jas.
      Manlief en ik kopen 2x per jaar. Ik denk ook ongeveer 50 per maand. Door begrafenis 2 maanden geleden en feest manlief wordt er vaker kleding gekocht en kom ik dus boven het budget uit.
      Voor uitjes/extra's reserveer ik 250 per maand. Daar probeer ik de kapper van te betalen van mannen en dochter.
      De etentjes tracht ik binnen die 250 te houden, maar het is geen halszaak als het niet lukt.
      Dat zijn juist de zaken waar ik mijn uitgespaarde geld aan kan uitgeven.
      Echter dit jaar (2017) zal de vakantie maar een paar dagen zijn. Niet om de kosten maar wel om de vrije dagen van manlief. Wij gaan intern verhuizen en opknappen en de tuin wordt onderhanden genomen. Dus wij moeten thuisblijven om dit te kunnen bewerkstelligen. Wij gaan 5 dagen naar Londen met onze dochter in de tijd dat onze zoon met vrienden gaat. Het geld van de vakantie wordt dus besteedt aan onze nieuwe slaapkamer.

      Verwijderen
  3. Lekker bezig! En nog van harte gefeliciteerd met je man!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik vind het altijd leuk om te lezen wat een ander uitgeeft aan de boodschappen enz. helemaal nu wij zo enorm over ons budget heen gaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een mooie lijst zeg! Goed bezig. Interessant om te lezen waar alles aan uit wordt gegeven. Ik ben zelf ook altijd netjes in alles noteren. Houd me scherp en het "overgebleven" geld gaat ook in de leuke dingen doen pot!

    Gr. Boukje

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Fijn dat het is geluk om het boodschappenbudget nog verder omlaag te krijgen zeg! Ziet er goed uit.

    En nog gefeliciteerd met de vijftigste verjaardag van je man.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen