woensdag 25 januari 2017

Opruimen en interne verhuizing deel 2

Door onze interne verhuizing in huis worden er spullen overbodig of moeten er juist spullen bijkomen. En door het overlijden van schoonvader kwamen er diverse spullen die wij nodig hadden vrij.

Wij hebben zijn kantoor overgenomen dat hier in huis in de plaats komt van het bureau van zoonlief, een kast en een ladekastje. Het kantoor gaat mijn naaikamertje, strijkkamer en muziekkamer worden. 
Zoonlief leert altijd beneden in de achterkamer dus boven is het overbodig. Om het wat ingewikkelder te maken is die kamer tijdelijk de studeerkamer van mijn dochter met al haar spullen want zij is al van zolder verhuisd naar de 1e verdieping en zoonlief naar zolder. (dat was deel 1) Alle boeken van hem heb ik gisteren al naar zolder gebracht evenals een opbergkast hiervoor. Klaar.

Manlief heeft het bureau uit elkaar gehaald en boven neergezet evenals een mooi opbergkastje. Afgelopen dagen hebben wij alles afgebroken en de hele zooi opgeruimd, weggegooid en verplaatst. Mijn kamertje is klaar maar er staan wel nog alle boeken en twee kastjes van dochterlief die ook weer verdwijnen zodra zij onze slaapkamer krijgt.
Ik weet niet hoeveel papiertjes, haarspelden, telefoonhoesjes, oude tijdschriften, stiften, pennen en lege schriften ik in mijn handen heb gehad. Dochterlief is verzamelaar eerste klas. Alle overbodige spullen heb ik weggedaan, de rest opgeborgen in haar ladekastje dat ook weer aan de beurt komt zodra zij verhuist naar haar definitieve kamer.

Oude opbergkast


Het oude bureau dat zuchtte onder de troep


























Dit is het nieuwe bureau
Deze kastjes hebben nog een tijdelijke plek hier. De grote kast blijft staan.
De nieuwe ladekast met beduidend minder spullen
















Ook heb ik een hele dag gewerkt aan het veranderen van mijn administratie. Het staat nu mooi zoals geadviseerd door Er-ica Verder-gaal adviseert in klappers en achter tabbladen. Het scheelde twee grote zakken papier, één zak kunststof en heel veel klapper zoals je op de andere foto hierboven kunt zien.
 
Beneden in de achterkamer waar zoonlief altijd leert stond een oude eethoek van mijn broer. Niets mis mee, maar nu wij de eethoek van mijn schoonvader konden overnemen ging daar onze voorkeur naar uit. Deze tafel kan namelijk uitgeschoven worden en als zoonlief dan vrienden op bezoek heeft kan iedereen zitten. Ideaal ook voor als wij eens iets hebben met meer mensen. En ook dat is al klaar.

De eethoek


Het allerliefst wil ik die grote kast weghebben, maar dat is mijn voorraadkast. Deze stond eerst in de garage, maar daar wordt de bijkeuken gemaakt met wasmachine, droger, vriezer en koelkast. Heel misschien als straks op het einde van de verhuizing plaats over is, dan gaat de voorraad weer terug naar de garage.

Voordat schoonvader overleed hadden wij al plaats gemaakt in de garage door die grote kast te verplaatsen zodat de bijkeuken daar naartoe kon. Maar nu staat die plek vol met spullen voor de kringloop/marktplaats.



Deze spullen verhuizen naar de lege plek in de garage en wordt onze douche en toilet. De breedte is 2.00 m, dus dat moet goed lukken.



Achter die deur komt dus onze badkamer en daarachter de slaapkamer. 
Zo ziet het er momenteel niet uit. Het staat helemaal vol. Als de spullen weg zijn kunnen we weer verder.
In de garage is het momenteel wachten op de nieuwe deuren.
Tot zover onze 'verhuizing'.
 
 


 

6 opmerkingen:

  1. Wanneer hoop je dat alles klaar is?
    Wat ik mij afvraag hebben jullie een zoveel aparte ruimtes op de beneden verdieping?
    Of komt de nieuwe slaapkamer waar nu de garage is?
    Leuk dat we mogen meekijken dmv de foto's.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De laatste foto waar je de lege ruimte ziet is de garage. Die wordt bijkeuken/garage. Door de deur kom je in de nieuwe badkamer en daarachter komt de nieuwe slaapkamer.
      Ja, wij hebben best veel ruimtes nog achter de woonkamer en keuken.
      Wij hopen rond de zomer klaar te zijn. Manlief doet grotendeels alles zelf. Maar wordt het september is er ook geen man overboord.

      Verwijderen
  2. heerlijk he om zo bezig te zijn ,een verhuizing in je huis dat is altijd fijn,succes

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat ziet er mooi uit! Ik vind het nieuwe bureau vooral heel erg mooi.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een werk hè! En wat je allemaal tegenkomt aan spullen, ik kan mij daar ook over verbazen. Succes!

    BeantwoordenVerwijderen