Pagina's

zaterdag 29 april 2017

Ontlurkdag

In navolging van Kliefje doe ik mee aan de ontlurkdag, vandaag op 29 april.

Dus mensen, die altijd lurken, laat eens een berichtje achter zodat ik weet wie er allemaal meelezen. 
Wat ik leuk zou vinden, vertel eens wie je bent en waar je vandaan komt.

Als je je afvraagt wat ontlurken betekent:

 Een lurker is een persoon die op internetfora, chatrooms, blogs of Wiki’s alleen meeleest, maar zelf (bijna) niets bijdraagt. Binnen het lurken kent men een aantal groepen; de eerste is geheelonthouder, dat wil zeggen dat deze helemaal nooit iets toevoegt. De tweede is iemand die zelden iets bijdraagt, slechts af en toe dus, de derde is een persoon die wel in bepaalde nieuwsgroepen, chatrooms of forums iets bijdraagt maar in andere alleen lurkt. Wanneer een lurker plots echt gaat bijdragen na een tijd lurken noemt men dat ontlurken. Dit kan echter ook van tijdelijke aard zijn. Men kan na actieve periode ook weer in de lurkmode gaan.

Ik ben erg benieuwd wie gaat reageren.

En iedereen krijgt vandaag of morgen of wanneer je maar reageert een reactie.

Fijn weekend allemaal.

 

42 opmerkingen:

  1. Leuk te weten dat jij ook zo nieuwsgierig bent naar je lezers ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. en als je nu geen eigen blog heb.....hoe heet ik dan?????stille genietster,Anneke*

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat heet je inderdaad Anneke. Leuk dat je reageert.

      Verwijderen
  3. Ik lurk nooit, maar dat wist je al. Ik kan mijn mond nou eenmaal niet houden ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik ben een midden-vijftiger uit het midden van het land. Ik kom zo af en toe langs op je blog, dan lees ik weer een beetje bij. Ik heb misschien twee (?) keer gereageerd. Sommige dingen die je deelt herken ik, andere dingen zijn juist heel verschillend, ik vind het beiden leuk om daar over te lezen. Hartelijke groet, Janny

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Janny, dank je wel voor het reageren. Leuk om te lezen. Dat verschillen we niet zoveel van leeftijd.

      Verwijderen
  5. Reacties
    1. Dank je wel voor je kleine berichtje, groene Glitter. Leuk dat je je bekend maakt.

      Verwijderen
  6. Zelf ben ik iemand die sporadisch reageert.
    Ik ben een bijna 60-er, sinds enige tijd in financiële staat om niet meer verplicht te hoeven werken en volg blogs van heel verschillende aard. Soms met veel interesse, soms met wat minder.
    Een poos geleden had ik ook een blog, maar daarmee ben ik gestopt, al 'kriebelt' het nog wel van tijd tot tijd.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Ivy, nou misschien ga je toch weer beginnen. Laat het dan even weten. Dan kan ik je volgen.

      Verwijderen
  7. Ik heb een paar jaar stil meegelezen voordat ik anoniem weleens ergens reageerde en nu ik zelf een blog heb voel ik me vrijer om te reageren. Eerder voelde ik me altijd een beetje ongewenst als anoniem reageerder.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Mama Tinus, je had jezelf ook een naam kunnen geven, dan ben je niet meer anoniem. Bedankt voor het reageren.

      Verwijderen
  8. Ik ben al over de 65 en lees mee als de titel me aanspreekt en reageren alleen als ik iets echt kan bijdragen, anders heeft het niet veel zin.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik ben 63 jaar en kom uit het westen van Noord-Brabant. Ik lees mee en reageer soms. Zo heb ik, toen je met het veranderen van je hypotheek bezig was, reacties gegeven en ik hoop ook wat goede adviezen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Lianne, dan zul je in de omgeving van Breda wonen. Bedankt voor je berichtjes. Wij zijn nog steeds bezig en ook nog steeds aan het twijfelen. haha.

      Verwijderen
  10. Ik kom ook uit West Brabant en lees een aantal blogs regelmatig en reageer heel soms. Dus bij deze ontlurkt!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik was jaren een lurker maar sinds ik zelf met bloggen ben begonnen probeer ik meer te reageren, omdat ik het zelf ook leuk vind als mensen reageren. Dus moet ik dat zelf ook doen vind ik.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Rinette, ja dat klopt. Het is altijd leuk als iemand reageert. Ken ik je blog?

      Verwijderen
  12. Ik ben Mina en 47 jaar het lukt me niet altijd om overal een reactie neer te zetten als anoniem. Geef vaak wel positieve feedback. Dus ik ben flex lurker. Gr. Mina

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Mina, je kunt jezelf ook via google een naam toekennen. Dan reageer je niet meer anoniem. Bedankt voor je berichtje.

      Verwijderen
  13. Ik woon op de Veluwe. Ik lees je blog met veel interesse en haal er inspiratie uit. Ik lurk bij veel verschillende bespaar/budgeteer blogs. Groeten, Jessica

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Jessica, leuk dat je mijn blog interessant vindt. Dat geeft mij inspiratie om toch door te gaan. Bedankt.

      Verwijderen
  14. Ik kom soms bij je terecht via de leeslijst op andere blogs... Ik ben begin 50, woon midden van het land, parttime werkzaam, consuminderaar...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi mrs. H. Dan zijn we net zo oud. Ik word over 3 maanden 52 jaar. Bedankt voor je reactie.

      Verwijderen
  15. En nog een lurker hier :-) Vrouw, bijna 50 woon in Noord Holland. Mede dankzij jouw blog al bijna 55% van de hypotheeksom afgelost en al met deeltijd pensioen. Ik lees je graag en hoop nog veel van je te mogen lezen. Hartelijke Groet Floor

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Floor, wat goed zeg. Ik ben blij dat ik je inspireer. 55% is een enorm bedrag. Als wij begin 2018 de hele reeks afgelost hebben, zitten wij op 54,5%. Dus ook zo ongeveer. Mooi hè. Dat had ik zelf ook niet voor mogelijk gehouden. Bedankt voor je bericht.

      Verwijderen
  16. Wauw, wat ontlurken er veel zeg! Dat werkt dus goed zo'n oproepje.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hier een mega lurkSTER, want ik lees met vlagen bij op blogs en uiteraard ook die van jou. Ik reageer alleen niet zo vaak.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Leuk dat je dan nu wel reageert. Bedankt ervoor.

      Verwijderen
  18. Ik lees je verhalen graag over,muziek,verbouwen en nu het omzetten van de hypotheek..maar ook de opvoeding.
    Reageer denk ik nooit..48 jaar al 26 jaar happy getrouwd en we hebben samen twee jongens van 18 en 21.
    Woon in Fryslân twee stappen vanaf de waddenzee.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat leuk zeg, dat je nu wel reageert. Hier ben ik blij mee. Zo leer ik toch wat mensen kennen. Ik heb vele lezers, maar je 'kent' er maar weinig. Dank je wel. En jij woont dus ook erg mooi. Wij bij de bossen en jij bij de zee.

      Verwijderen
  19. Oooh wat een geweldig stukje over lurken en ontlurken!!
    Ik zit hier met mn boterham op schoot te genieten van alle reacties.... Tja, ik moet ook eerlijk bekennen dat ik niet trouw bent in het achterlaten van reacties maar wel gezelig meelees ;-)
    Een aantal jaar geleden heb je me nog tips gegeven hoe ik het best een financieel overzicht kan maken.. Anderhalf jaar geleden hebben we een klushuis gekocht en sindsdien loopt de klad er weer een beetje in qua financiële planning... Ook ben ik aan het brainstormen om een ander blog te starten wat meer gericht is op het leven van alle dag ( wonen, gezondheid, moestuin, opvoeding, consuminderen, minimaliseren, besparen, aflossen e.d)
    Ik las zojuist hierboven dat jullie ook flink aan het verbouwen zijn ;-)
    Veel succes toegewenst en ik zie uit naar het eindresultaat.

    Groetjes Janneke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Janneke, ik had niet gezien dat er nog meer reacties waren. Bedankt hiervoor. Leuk dat ik je heb kunnen helpen. Geef je een seintje als je een nieuwe blog begint?

      Verwijderen
  20. Nooit geweten dat dit een bekend verschijnsel is en het zelfs een naam heeft; Lurken. Ik reageer niet zo heel vaak. Ik reageer als ik vind dat het iets zinnigs is en toevoegt. Of soms juist ergens tegenin ga. Maar niet als dezelfde reactie al meerdere keren gegeven is. Ik denk niet dat t dan zinvol is. Ik heb zelf ook een blog en vindt het ook leuk als mensen reageren. Groetjes, Hannie www.familiedubbelop.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Hannie. Ik kom eens bij je kijken. Bedankt voor je reactie.

      Verwijderen